پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با ارسال متنی به گلایه برخی صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی به تعلل و تاخیر در واگذاری یک بنای تاریخی در سمنان واکنش نشان داد.

شعار سال: متن مطلب ارسالی میراث فرهنگی استان به دفتر ایسنا به این شرح است.

در روزهای اخیر شاهد تعیین تکلیف و واگذاری یکی دیگر از بناهای تاریخی استان سمنان، پس از سه بار مزایده کشوری بودیم . خانه‌ای که مدتی به عنوان مکانی برای حمایت از صنعتگران صنایع دستی سمنان اختصاص یافته بود تا قبل از تعیین تکلیف و واگذاری، متروک نگردد.

در حال حاضر با واگذاری قانونی بنا از سوی متولی کشوری، شاهد واکنش‌ها و اظهار نظرهای برخی عزیزان در فضای مجازی و رسانه‌ها هستیم، اما آنچه مسلم است قطعا هیچ نهاد و تشکل و فردی به اندازه اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در قبال صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی تحت حمایت خود احساس وظیفه و ‌مسئولیت ندارد، همان‌گونه که پیش از این نیز بر همین مدار گام برداشته و اختصاص خانه تدین قبل از واگذاری در جهت حمایت این قشر و جلوگیری از متروک شدن بنا، نمونه ای از همین دست حمایت‌ها بوده و بی‌شک جمع فعال در خانه تدین هم بر این مهم صحه خواهند گذاشت.

خانه تاریخی تدین بیش از چهار سال است در لیست واگذاری‌ها قرار داشته و این اتفاق تازه ای نیست که طی یک سال، یک ماه یا یک هفته اخیر روی داده باشد. با تمام این احوال در حال حاضر با پیگیری دکتر جهانشاهی سرپرست اداره کل و با هماهنگی‌های به عمل آمده با صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور که ملک مذکور در اختیار آنها قرار دارد و مسئولیت واگذاری نیز در چارچوب قانون به این نهاد سپرده شده، مقرر گردیده تا اردیبهشت ماه تحویل بنا به برنده مزایده به تعویق افتاده تا با بررسی جوانب مختلف بهترین تصمیم اخذ گردد.

در این راستا اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ، گزینه‌های گوناگونی را طراحی نموده است تا همچنان حمایت از صنعتگران مستقر در تدین ادامه داشته باشد و بیش از گذشته شاهد بهبود فضای کسب وکار صنعتگران عزیز باشیم. بخش مهمی از برنامه‌های ما در مسیر احیا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بافت تاریخی سمنان از مسیر تقویت و توسعه صنایع دستی به ویژه کارگاه‌ها و مراکز عرضه محقق می‌گردد و این دو بخش مکمل هم و مولد محصولات گردشگری در مرکز استان خواهند بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به شدت اعتقاد دارد هرگز هیچ مسیر بن بستی در حل مشکلات وجود نداشته و در فضای مشورت با بهره‌گیری از خرد جمعی و به دور از هر جنجال و جریانات هیجانی ، قطعا بهترین تصمیم گرفته خواهد شد همانطور که در نشست با نمایندگان این مجموعه هم تاکید گردیده است نگران آینده نباشند چرا که این عزیزان اعضا خانواده بزرگ میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هستند و قاعدتا هیچ خانواده ای هرگز در برابر سرنوشت اعضا خویش بی تفاوت نیست .

برنامه ریزی‌ها برای توسعه همه جانبه بخش‌های مختلف از نوروز امسال شدت بیشتری خواهد گرفت و اطمینان داریم در ادامه به طور قطع به یقین، موفقیت‌های بیشتری در ارتقای حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان را شاهد خواهیم بود، چرا که دامنه مشارکت و مشورت ما در اتخاذ تصمیمات صحیح گسترده است و مدیران و مسئولین اداره کل در سراسر استان، از هرگونه نقد درست و صحیح، متکی بر خرد و منطق کارشناسانه استقبال خواهند کرد.

به باور محکم دکتر جهانشاهی، تیم مدیریتی و بدنه کارشناسی مجموعه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان توانایی لازم برای ایجاد تحولات بزرگ در استان را دارد و تردیدی نیست که با حمایت و همراهی دلسوزان واقعی استان چه در بخش دولتی و چه خصوصی به زودی اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سرخه365، تاریخ 20 اسفند 96، کد مطلب: 96122010973: www.sorkheh365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
سازمان میراث فرهنگی استان آنگونه که باید درباره یه سری مسائل این چنینی قاطعانه عمل نکرده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین