پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این استان با دارا بودن ۵۲ رشته صنایع دستی ظرفیت خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ایام پیک سفرهای نوروزی است.

شعار سال: محمد جهانشاهی با بیان اینکه این استان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و برنامه‌های پیش بینی شده، آماده استقبال شایسته از مسافران نوروزی است، تاکید کرد: بیش از یک هزار و ۵۰ دقیقه برنامه آئینی و فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و استقبال از مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ارسال پیامک خوشامدگویی به مسافران نوروزی به محض ورود به استان سمنان گفت: در این پیامک لینک اپلیکیشن معرفی جاذبه های استان و سایر اطلاعات مورد نیاز گردشگران ارسال می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سمنان به ارائه خودرو به مسافرانی که در استان اقامت دارند نیز طی یک قرعه کشی اشاره کرد و گفت: این خودرو به مسافران اقامت کننده در واحدهای اقامتی دارای مجوز که زیر نظر این اداره کل فعالیت دارند، هدیه داده می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان در بخش‌های تاریخی و طبیعی گفت: بخش مهمی از جغرافیای تاریخی کشور در سمنان قرار دارد و این استان سرشار از منابع و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی است.

وی افزود: سمنان استان کاروانسراها است و بیشترین تعداد کاروانسراهای کشور در این استان قرار دارند، بسیاری از این کاروانسراها از کنار جاده قابل مشاهده اند و مسافران نوروزی می‌توانند در تعدادی از این کاروانسراها اقامت نیز داشته باشند.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان به ظرفیت بالای صنایع‌دستی استان اشاره کرد و گفت: سفال و سرامیک استان شهرت بالایی دارد و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند همچنین این استان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است و بیش از ۷۰۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سرخه 365 ، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کدمطلب: 5236، www.sorkheh365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
صنایع دستی استان یکی از برترین های خود در میان استان های مختلف میباشد که اگر حمایت ها از این صنعت انجام بگیرد میتواند ارز آوری بسیار زیادی را برای کشور داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین