پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور، هنرمندان صنایع‌دستی را سفیران ایران در حوزه گردشگری خواند و گفت: آثار تمدنی، تنوع اقلیم و صنایع‌دستی ایران در دنیا زبانزد است.

شعارسال: معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور، هنرمندان صنایع‌دستی را سفیران ایران در حوزه گردشگری خواند و گفت: آثار تمدنی، تنوع اقلیم و صنایع‌دستی ایران در دنیا زبانزد است.

احمد دانیالی ظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سمنان بابیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی سفیران ایران در حوزه گردشگری هستند، ابراز داشت: آثار تمدنی، تنوع اقلیم و صنایع‌دستی ایران برای مردم دنیا زبانزد است و در اکثر دفتر کار مسئولان خارجی می‌توان آثاری از صنایع‌دستی ایران رامشاهده کرد.

وی بابیان اینکه با ورود شش گردشگر به ایران زمینه ایجاد یک شغل فراهم می‌شود، افزود: بی شک ایران سرزمین چهار فصلی محسوب می‌شود که در تمام طول سال می تواند پذیرای گردشگران خارجی و داخلی باشد، بنابراین این مهم می‌طلبد تا از طریق ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در بخش گردشگری برنامه‌ها لازم را برای توسعه این صنعت اتخاذ کنیم.

* حوزه گردشگری راهکاری مناسب برای رونق اقتصادی کشور

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور بابیان اینکه مدیران میراث فرهنگی باید در تبدیل قابلیت‌ها به اهداف سازمان فعالیت‌های چشمگیری را داشته باشند، ابراز داشت: اگر خواهان رونق اقتصادی و تسهیل معیشت مردم هستیم استفاده از حوزه گردشگری با توجه به اینکه صنعت پاک در جهان محسوب می‌شود می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

دانیالی در ادامه تصریح کرد: امروز در بسیاری از روستاهای کشور شاهد رشد و توسعه بومگردی هستیم که نشان می دهد ذائقه گردشگران در سال های اخیر بسیار تغییر کرده است، گردشگران به دنبال آشنایی بافرهنگ و آداب‌ورسوم بومی و محلی هستند که این امر می‌تواند به ویژه در ایام تعطیل فرصت مناسبی برای پیشرفت و کسب درآمد در حوزه روستایی باشد.

وی افزود: استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در مسیر حرم تا حرم و تنوع اقلیمی می‌تواند نقش مهمی را در ماندگاری مسافران ایفا کند و قطعا معرفی صنایع‌دستی این مرز و بوم می تواند در توانمندسازی جوامع بومی و محلی نیز اثرگذار باشد، بنابراین باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب گردشگر گام برداریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 4237670 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
اصولا گردشگری هر کشوری میتواند با صنایع گردشگری آن کشور شناسایی شود ، ایران هم از این قضیه مستثنی نیست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین