پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
اظهارنظر آخوندی درباره پایبندی به مدیریت حرفه‌ای در حالی است که بررسی کارنامه آخوندی در 5 سال از صدارت وزارت راه‌نشان می‌دهد این وزیر نه‌تنها مدیریت حرفه‌ای ندارد بلکه اخلاق حرفه‌ای هم در رفتار وی نیست. به گزارش «عصرایرانیان» وزیر راه و شهرسازی با دفاع از انتصاب‌های انجام‌شده در زیرمجموعه‌های وزارت راه، گفت:در آستانه نوروز از همکاران خواهش می‌کنم تمام تلاش خود را برای فراهم کردن آسایش مردم به کار گرفته و به مسائل مطرح‌شده در مجلس توجه نکنند.
شعارسال: عباس آخوندی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: باید بین مدیریت سیاسی و حرفه‌ای فرق قائل شویم سازمان‌ها باید به‌صورت حرفه‌ای مدیریت کنیم. به‌خصوص در حمل‌ونقل دستگاه‌های جمعی و ملتی درگیر کار هستند، فضایی به وجود آوریم که بتوانیم به‌صورت جمعی کارکنیم.وی بابیان این‌که خدمت آقای کشاورزیان ارادت دیرینه‌ای دارم، افزود: آخر کار باید بپذیریم که در ایران باید نهادهای حرفه‌ای مدیریت حرفه‌ای داشته باشند.وی یادآور شد: معلوم نیست داستان تغییرات اتوبوسی در کشور چیست، باید قبول کنیم برخی سمت‌ها، سمت‌هایی هستند که در داخل حرفه بر اساس صلاحیت‌ها منصوب شوند و کادر تخصصی فنی این امید را داشته باشد که بتوانند بالا بیاید و بالاترین سمت‌های حرفه‌ای را در اختیار بگیرد.وی بیان کرد: از اول این اعتقاد را داشتم که مدیریت‌ها به سمت حرفه‌ای شدن برود، افزود: الآن بعد گذشت 40 سال از انقلاب، اگر به هر دلیلی انتخاب‌ها سیاسی بود باید تلاش کنیم حرفه‌ای‌تر شود. به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: ممکن است افراد تصورات مختلفی داشته باشند، اما بنده عمیقاً به مدیریت حرفه‌ای پایبندم.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که حدود 38 سال است که در حوزه سیاسی‌کار کرده‌ام، گفت: عمیقاً معتقدم باید مدیریت دستگاه تخصصی به‌صورت حرفه‌ای انجام شود.

خرید ناقص هواپیمای برجامی

پس از امضا برجام آخوندی برای چیدن میوه آن، با جیب پرپول به اروپا و آمریکا سفر کرد و دست به خرید چندین فروند هواپیما از شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و ATR زد. کارشناسان معتقد بودند استراتژی مشخصی برای خرید این تعداد هواپیما وجود نداشته و اگر برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای موجود است آقای وزیر آن را به دانشگاه‌ها ارائه دهد تا اساتید درباره جزئیات آن نظر دهند. نمایندگان مجلس هم معتقد بودند «محل پرداخت پول خرید هواپیما مشخص نیست» خیلی زود مشخص شد 1000 میلیارد تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت از صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما رفته است. خریدی که مشخص شد تماماً به‌صورت نقدی بوده و این پول نه به‌عنوان پیش‌پرداخت بلکه به‌صورت نقد برای خرید پرداخت‌شده است.

سوختن مسافران قطار در سمنان

جمعه 5 آذر 95، خبر بسیار هولناک بود، دو قطار در حوالی ایستگاه هفت‌خوان به هم برخورد کردند، 47 کشته و 103 زخمی. ترکش‌های این اتفاق خیلی زود دامن مسئولین را گرفت، رئیس راه‌آهن کشور استعفا کرد، آخوندی که قبلاً گفته بود «سیستمی‌در راه‌آهن نصب‌کرده که اگر لوکوموتیوران سکته هم کند اتفاقی رخ نمی‌دهد» استیضاح شد. هنوز جمله «همه مسافران قطار بیمه هستند» در ذهن مردم ایران است.

حمله به یک خبرنگار زن

دوران 4 ساله وزارت جناب آخوندی با حاشیه‌های زیادی همراه بود. جدیدترین ورژن آن در فروردین 96 رخ داد. او در پاسخ به یک خبرنگار زن که درباره ایرباس پرسیده بود گفت: «خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!» سپس میکروفون را گرفته و درحالی‌که قصد پرتاب آن را داشته با لحنی تندی گفته: «شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا

آخوندی: مسکن مهر طرح مزخرفی است

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سؤال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن، در اظهارنظری تأسف‌آور عنوان کرد: «مسکن مهر طرح مزخرفی است».آخوندی در جواب سؤال دبیر کمیته که از وی پرسیده بود: «وضعیت مسکن مهر مناسب نیست و چندین هزار نفر در کشور و مخصوصاً تهران درگیر این موضوع هستند، متأسفانه شما در این قضیه کار مفیدی انجام نداده‌اید و چندین بار هم در علیه این طرح صحبت کرده‌اید، می‌خواستم بدانیم نظرتان در این مورد چیست؟» گفت: مسکن مهر طرح مزخرفی است. وی درباره مسکن 12 میلیون ایرانی اظهارنظرهای ازجمله طرح شهر برانداز، قفس‌های انسانی، طرحی پوپولیستی، طرحی فاجعه‌آمیز، دارد.این نوع نگاه و نظر آخوندی باعث شده مسکن مهر بعد از مدت‌ها هنوز به پایان نرسد و متقاضیان این پروژه همچنان معطل اتمام این پروژه باشند.در مقابل طرح مسکن مهر دولت روحانی و وزارت راه طرح مسکن اجتماعی را مطرح کرده‌اند که بعد از 5 سال همچنان معطل‌مانده است.

عدم مدیریت بحران در حوادث

حوادثی که در دوران وزارت آخوندی رخ‌داده زیاد هستند.حادثه کشتی سانچی، سقوط هواپیما آسمان در کوه دنا که هنوز هیچ وزیر درباره آن عذرخواهی نکرده است،قراردادهای محرمانه خرید هواپیما، محاصره تهران در برف و قفل شدن تمام راه‌های ارتباطی به پایتخت، زلزله کرمانشاه و غیبت 11 روزه وزیر برای سرکشی از این مناطق، زلزله کوهبنان کرمان، زلزله در بجنورد خراسان شمالی و عدم رسیدگی به این حادثه دیدگان ازجمله حوادثی است که در آن عدم مدیریت بحران و مدیریت پس از بحران وزارت راه مشهود است.

تنش افرینی در نظام مهندسی

تنش‌آفرینی در نظام‌مهندسی و درگیری این سازمان با وزارت راه بر سر یک ابلاغیه و اختلاف‌نظر با رئیس‌جمهور بر سر نحوه اجرای نوسازی بافت فرسوده از دیگر تنش‌ها در وزارت راه است؛ اختلاف‌نظری که باعث شده دولت و وزارت راه بعد از 5 سال به فکر اجرای طرح احیا بافت فرسوده باشند.عدم نوسازی کافی و وافی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، عدم توسعه مناسب ریلی و تکمیل کریدورهای مهم ترانزیتی در کشور هم از دستاوردهای مدیریت حرفه‌ای ! آخوندی است.

رکود عمیق در بازار مسکن

نحوه غلط کنترل بازار مسکن که باعث شد این بازار به رکودی عمیق فرو برود و باعث بیکاری قشر عظیمی‌از این جامعه شود نیز از دستاورد‌های این وزارت خانه است. رکود عمیق خریدوفروش مسکن باعث شده اجاره‌بها افزایش نامتعارفی داشته باشد.عدم رسیدگی به بحث حاشیه‌نشینی و عدم توسعه مناطق روستایی باعث مهاجرت از روستاها به سمت شهرهای شده که این هم از دستاورد‌های وزارت راه است.

استیضاح یک استیضاح!

اما در مقابل وزیر راه وشهرسازی در حالی فردا در مجلس استیضاح می شود که شدیدترین حملات را روانه نمایندگان مجلس می کند. پشت آخوندی در مجلس به چه کسی گرم است که از تندترین الفاظ علیه نمایندگان هراسی ندارد و مطمئن هست که همین نمایندگان به وی رای اعتماد می دهند. قرار است سه شنبه هفته جاری وزیر راه و شهرسازی به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس استیضاح شوند. این برای سومین بار است که استیضاح عباس آخوندی توسط نمایندگان مجلس نهم و دهم کلید می‌خورد و وی در این مورد پیشتاز وزرای دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می‌شود.به گزارش تسنیم، سقوط هواپیمای ATR آسمان در نزدیکی قله دنا و مرگ 66 مسافر و خدمه آن در صبح 29 بهمن امسال زمینه را برای استیضاح سوم وزیر راه فراهم کرد. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی شدند. طی سه هفته سپری شده از سقوط مرگبار وزیر راه و شهرسازی بر خلاف دو سری قبل تلاش آنچنانی برای لابی با نمایندگان مجلس نداشته است.در عوض آخوندی هم در سخنرانی‌ها و هم در یادداشت اخیرش نمایندگان مجلس را به باد انتقاد گرفته و به آنها حمله کرده است. وی دیروز در مراسم معارفه معاون جدید خود در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خطاب به مسئولان حوزه حمل‌ونقل کشور تاکید کرد به مسائل مطرح شده در مجلس-استیضاح- توجه نکرده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام سفرهای ایمن نوروزی را انجام دهند.آخوندی دو روز پیش اما در یادداشتی تحت عنوان عجیب «استیضاحِ یک استیضاح» نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد شدیدترین انتقادات قرار داد و اصل استیضاح را زیرسئوال برد.

آخوندی همچنین نتیجه استیضاح را این‌گونه پیش‌بینی کرده است؛ استیضاح جز متشنج نمودن فضا و ایجاد بی‌ثباتی در دستگاهِ اجرایی و محیطِ گسترده کسب‌وکار حمل‌ونقل سود دیگری ندارد. به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی در روزهای اخیر در برنامه‌های متعدد وزارت راه و زیرمجموعه‌هایش –که سرعت هم گرفته- برخلاف گذشته به بیان «چند نکته» اکتفا کرده است. آخوندی دو روز پیش  در حاشیه امضای قراردادهای مشارکت در ساخت شش پروژه آزادراهی از کاهش قابل توجه وزن خود سخن گفت که احتمالا آنرا به مسائل مطرح شده در خصوص استیضاح مربوط می‌داند.

اما به نظر نمی‌رسد وی نگرانی چندانی در خصوص جلسه 24 ساعت دیگر در مجلس داشته باشد، اگر چنین بود که وزیر پُر حاشیه دولت یازدهم و دوازدهم یک روز قبل از استیضاح تندترین اظهارات را علیه نمایندگان مجلس ابراز نمی داشت.

 شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر راه حمایت یکی از نمایندگان مطرح مجلس را پشت سرش دارد، به همین دلیل با خیالی آسوده نمایندگان مجلس را با شدیدترین الفاظ به باد انتقاد می‌گیرد و در عین حال مطمئن هست همین نمایندگان به وی مجدد رای اعتماد می دهند.

                                                                                                       

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری رجانیوز، تاریخ انتشار: 21اسفند 1396، کدخبر:284969 ،www.rajanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
این دلایل برای استیضاح ایشان کاملا کافی است ، امیدواریم آقای آخوندی پاسخی قاطع به منتقدان خود بدهد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین