پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
حسن نیا در جمع رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شكايت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی سازمان این سازمان خبر داد و گفت: عملكرد بیش از ۳۷۰ شركت حمل و نقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شركت شده است.

شعار سال: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شكايت توسط رانندگان در سامانه‌های ارتباطی سازمان این سازمان خبر داد و گفت: عملكرد بیش از ۳۷۰ شركت حمل و نقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شركت شده است.

 عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیرراه و شهرسازی و رییس این سازمان هفته گذشته با حضور سرزده در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، مسائل و مشكلات رانندگان بخش حمل و نقل كالای این استان ها را از نزدیك بررسی كرد و در بازدید از پایانه بار امیركبیر اصفهان گفت: برای حل مشكلات سیستم حمل و نقل بار، روابط صاحب كالا، شركت های حمل ونقل و راننده سیستماتیك و دیگر مولفه های موجود در این حلقه حذف می شوند.

وی افزود: با ساماندهی سامانه بار كشور، منابع تولید بار، انبارهای بار، كارخانجات و بنادر شناسایی می شوند و انجمن های صنفی سراسر كشور می توانند نسبت به ثبت نام، پیگیری و تقاضای حمل بار اقدام كنند. ‌

حسن نیا گفت:‌ تا زمان راه اندازی ارتباط منظم و سیستماتیك بین صاحب كالا و شركت های حملونقل، كرایه و حق كمیسیونها پیامكی به رانندگان اعلام میشود و در بارنامه نیز ذكر خواهد شد.

وی با بیان این كه اصفهان با دارا بودن حدود ۵۰ هزار راننده و ۳۵ هزار ماشین یكی از قطب های حمل و نقل كشور است، افزود : حدود ۷۰ درصد بار تولیدی در اصفهان، توسط ناوگان حمل و نقل خود استان جابه جا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این كه ناوگان حمل و نقل اصفهان همواره در زمان های بحران و شرایط سخت به كمك نظام حمل و نقل كشور آمده است، از آغاز پوشش بیمه تكمیلی ۹۰۰ نفر از رانندگان و همسران آنان از ابتدای مرداد ماه خبر داد و گفت:‌ منابع مالی این اقدام توسط شركت های حمل و نقل بار كشور تامین شده است.

حسن نیا اقدامات سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای رفع دغدغه رانندگان در رابطه با سنوات بازنشستگی را مثبت ارزیابی كرد و افزود: كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت وزیان آور را در دستور كار خود قرار داده است.

حسن نیا گفت: كارت هوشمند رانندگان و پیمایش ماشین ها در اختیار ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها قرار گرفته است تا رانندگان از این طریق بتوانند لاستیك مورد نیاز خود را از طریق نمایندگان فروش و باقیمت مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت خریداری كنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور با اشاره به نظارت جدی این نهاد بر شركت های حمل و نقل اظهار داشت:‌ جهت شفاف سازی صدور بارنامه ها، نظارت مستمری بر فعالیت شركت های حمل و نقل كالا داشته ایم و دراین راستا عملكرد بیش از ۳۷۰ شركت حمل و نقل بررسی و در نهایت منجر به تعطیلی موقت و دائم ۶۵ شركت شده است. وی افزود:‌ همچنین كمیسیون ماده ۱۲ ستاد مركز با حضور در استان ها و شركت در جلسات كمیسیون های استانی نسبت به بررسی شكایت رانندگان و رفع مشكلات آنها اقدام می كنند.

وی با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۴۰۰ شكایت توسط رانندگان در سامانه های ارتباطی سازمان خاطر نشان كرد: سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱، سامانه پیامكی ۳۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی شكایات و مطالبات رانندگان است و به سرعت به شكایات واصل شده رسیدگی می كند. حسن نیا كه بدون اطلاع قبلی و سرزده جهت بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص مطالبات رانندگان استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود، طی نشستی با استاندار و معاونان ایشان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان چهارمحال و بختیاری اقدامات و مشکلات دو حوزه حمل و نقل و راهداری استان را رسیدگی و راهکارهای آن را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی در این نشست گفت: باید کارهای مطالعاتی و ساختاری کلانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شود و به عنوان یک بنگاه اقتصادی به فعالیت‌ها نگریسته شده و با تحلیل مسائل و مشکلات موجود در این دو حوزه، چشم‌انداز روشنی در آینده برای این دو مهم ترسیم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیشنهادها و راهکارهای موثری درخصوص رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های شرکت‌ها و رانندگان از مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان ارایه شده است که لازم است با همکاری جدی مقام ارشد دولت در استان، معاونان ایشان و مدیران سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در استان به نتیجه مورد انتظار برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی مرکز استان از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در دو حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان چهارمحال و بختیاری ابراز رضایت کرد و فعالیت های صورت گرفته در این دو حوزه را نقطه عطف و نشان عزم راسخ متولیان امر در این استان بر شمرد و بر تداوم و نیز افزایش این گونه فعالیت های جهادگونه تاکید كرد.

عبدالهاشم حسن نیا همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات و محقق شدن خواست رانندگان در استان چهارمحال و بختیاری را بسیار مطلوب بیان کرد و خواستار رسیدگی موثرتر به مطالبات رانندگان و پاسخگویی سریع به مشكلات و رفع مسائل آنها، خارج از نوبت شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان از نماینده این سازمان در استان درخواست کرد با حساسیت بیشتری به مشکلات و چالش‌ها رسیدگی کنند و با برگزاری نشست‌های مستمر با نمایندگان حوزه های مختلف پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت بهره‌وری بیشتر از گذشته را در این دو حوزه کاربردی به انجام برسانند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، تاریخ انتشار 30 تیر 97، کدمطلب: 56118 ، www.news.mrud.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
روی این رانندگان بنده خدا هم انقدرر فشار اقتاصدی زیاده که خب این رفتار ها وشکایات ازشون بخشیش طبیعیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین