پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۴
مرحله اول هشتمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو که با آزمون‌های غیر حضوری آغاز شده تا پایان فروردین ماه 1397 ادامه دارد و شرکت کنندگان با کسب 35 درصد امتیازات می‌توانند وارد مرحله دوم شوند.

شعارسال: مهدی رحمانی، مدیر اجرایی دبیرخانه هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه این دوره از مسابقات در سال تحصیلی 97-96 در حال برگزاری است، اظهار کرد: شروع ثبت‌نام این دوره از رقابت نانو فناوری از اول آذرماه جاری آغاز شده است و تا 31 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد.

وی مسابقه ملی فناوری نانو را یکی از بزرگترین رقابت‌های علمی دانشجویی کشور در زمینه فناوری نانو توصیف کرد که با اهدافی چون ترویج فناوری نانو در محیط‌های علمی و دانشگاهی، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، شناسایی برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آنها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی از سوی ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود.

رحمانی تفاوت این دوره از رقابت نانو نسبت به سال‌های قبل را برگزاری دو مرحله‌ای آن دانست و در این باره توضیح داد: مرحله اول این دوره از مسابقه ملی نانو به صورت مجازی برگزار خواهد شد و داوطلبانی که موفق شوند حداقل 35 درصد از مجموع امتیاز آزمونهای آزمایشی مرحله‌ای (5 آزمون) را کسب کنند، می‌توانند به مرحله دوم این مسابقه راه یابند.

مدیر اجرایی دبیرخانه هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو با بیان اینکه آزمون‌های مرحله‌ای مجازی از اول بهمن آغاز شده و تا 31 فروردین ماه سال 1397 برگزار می‌شود، ادامه داد: میانگین درصد کسب شده توسط داوطلب از مجموع آزمون‌های مرحله‌ای و جامع ویژه هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو، 10 درصد از امتیاز نهایی داوطلب در این مسابقه را تشکیل می‌دهد و 90 درصد امتیازات از آزمون تستی خواهد بود.

به گفته وی، زمان برگزاری آزمون مرحله دوم (حضوری) روز جمعه 21 اردیبهشت ماه سال 1397 و زمان اعلام نتایج نیمه اول خردادماه 1397 خواهد بود.

رحمانی از حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو خبر داد و یادآور شد: 10 نفر اول دوره‌های پنجم، ششم و هفتم این رقابت‌ها مورد حمایت این بنیاد قرار می‌گیرند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین اضافه کرد: علاقه‌مندان به فناوری نانو می‌توانند با شرکت در این آزمون در صورتی که حد نصاب علمی لازم را کسب کنند، به تدریس در این حوزه بپردازند و از حمایت ستاد توسعه فناوری نانو برخوردار شوند.

مدیر اجرایی دبیرخانه هشتمین مسابقه فناوری نانو تندیس ویژه، قاب تقدیر، لوح تقدیر، جوایز نقدی و سهمیه عتبات دانشگاهیان را از جمله جوایز اعطایی به برگزیدگان این رقابت نام برد و یادآور شد: یکی دیگر از جوایز این مسابقه اعطای مجوز برای حضور 100 نفر برتر کل آزمون در نانو استارتاپ انتخابی المپیاد بین‌المللی فناوری نانو است.

رحمانی در این زمینه توضیح داد: در نانواستارتاپ تیم‌ها به ارائه ایده‌های خود در قالب حل یک چالش فناورانه می‌پردازند و برترین تیمی که موضوع ایده آنها با محوریت کلی المپیاد بین‌المللی نانو در آن سال مطابقت داشته باشد، مجوز حضور به عنوان نماینده ایران را در این المپیاد خواهد داشت.اعطای

وی موضوع این دوره از المپیاد را "حل معضل آب" ذکر کرد و یادآور شد: این المپیاد در دو مرحله ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و کشورهای شرکت‌کننده پس از ارزیابی تیم‌های‌ خود در مرحله ملی، یک تیم را برای حضور در مرحله نهایی معرفی می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396 ، کدخبر: 96122212159 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
کشور ما در زمینه علم نانو داره به یکی از قطب های جهان تبدیل میشه همین رشته به تنهایی میتونه در رقابت صنعتی با جهان میلیارها دلار سرمایه به کشور اضافه کنه اگه ازش حمایت بشه
س.د۷۶
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
حل کردن مشکلات مختلف به وسیله علم هدف علمه مخصوصا مشکلی مثل کمبود اب که امروزه کل. جهان رو درگیر خودش کرده
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین