پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: تخریب خانه تاریخی آرامش به دلیل نشت فاضلاب بوده و هیچ ارتباطی با اداره کل میراث فرهنگی این شهر ندارد.

شعارسال: رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: تخریب خانه تاریخی آرامش به دلیل نشت فاضلاب بوده و هیچ ارتباطی با اداره کل میراث فرهنگی این شهر ندارد.

حجت الله آریایی نیا در تشریح دلایل این اتفاق اظهار داشت: خانه تاریخی آرامش در محله لوریان در بافت قدیمی شهرستان دزفول به دلیل نشت لوله فاضلاب سست و منجر به تخریب این اثر ارزشمند شد.

آریایی نیا افزود: خانه آرامش چند سالی خالی از سکنه بود و به محل تردد افراد معتاد و ناباب تبدیل شده بود که در سال 94 سازمان میراث فرهنگی به دلیل قدمت و ارزش تاریخی آن که به دوره قاجاریه بازمی گردد، اقدام به مرمت آن کرد و از بهترین استفاده از کارشناسان خبره و با حساسیت زیادی این خانه مرمت شد.

وی در مورد چگونگی تخریب خانه تاریخی آرامش تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب شهرستان دزفول حدودا یک سال است تمام فاضلاب های منطقه بافت قدیمی را سرپوش دار کرده و این مسئله باعث نشت از فاضلاب و نم کشیدن این عمارت تاریخی و تخریب آن شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول ادامه داد: با این اقدام شرکت آب و فاضلاب در این منطقه نه تنها خانه تاریخی آرامش بلکه تمامی خانه های دارای قدمت تاریخی در این بافت قدیمی در معرض خطر هستند.

آریایی‌نیا اظهار داشت: در خصوص اقدام شرکت آب و فاضلاب در این منطقه و سرپوش دار کردن فاضلاب‌ها تاکنون جلسات متعددی توسط اداره میراث فرهنگی دزفول تشکیل شده که امیدواریم در این زمینه و قبل از اتفاقات تلخ دیگر در این بافت تاریخی چاره اندیشی کنند.

وی عنوان کرد: خانه آرامش در سال 81 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و این ملک مالک شخصی دارد.

آریایی‌نیا در پایان افزود: در بافت قدیمی شهرستان دزفول 152 بنای تاریخی در نوبت ثبت هستند که تاکنون 88 بنا ثبت ملی شده اند ضمن اینکه 300 اثر تاریخی نیز از سوی اداره میراث فرهنگی دزفول برای ثبت ملی پیشنهاد شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1396، کدخبر: 604280، www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
سطح رسیدگی به بافت شهری خوزستان زیر صفر است و هیچ رسیدگی مناسبی در شان این شهر صورت نمیگیرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین