پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان اقدامات استان در راستای پذیرایی از مهمانان نوروزی را تشریح کرد.

شعارسال: معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان اقدامات استان در راستای پذیرایی از مهمانان نوروزی را تشریح کرد.

«سید مصطفی آیت‌الهی‌موسوی» ، اظهار کردذ: استان کرمان یکی از مقاصد گردشگری در کشور است و در سال‌های اخیر شاهد افزایش حضور مسافران نوروزی در استان کرمان بوده‌ایم لذا از مدت‌ها قبل برنامه ریزی‌های لازم با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شده است و هم‌اکنون در سطح آمادگی مطلوبی قرار داریم.

وی از تشکیل ستاد خدمات سفر از مدت‌ها پیش در استان خبر داد و گفت: ستاد خدمات سفر دارای ۱۰ کمیته تخصصی شامل کمیته‌های آمار و برنامه‌ریزی، امنیت، انتظامی و ترافیک، حمل و نقل، امداد و نجات، امور شهرداری‌ها و همیاری‌ها، نظارت و تنظیم بازار،ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت و سلامت و محیط زیست، اسکان و رفاه می‌باشند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان به مصوبات این ستاد تاکنون اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴ جلسه ستاد تشکیل شده است که تأکید بر امنیت جاده‌های موصلاتی استان و کنترل موثر بر روی محورهایی که از حجم ترافیک سنگینی برخوردار هستند مانند محور شهربابک سیرجان و بندرعباس بوده است.

وی ممنوعیت ترافیکی جهت عبور و مرور اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در محورهای حادثه خیز مانند محور راین به دلفارد، کنترل قیمت‌ها به ویژه اقلام مورد نیاز مردم و مسافران، لزوم خرید میوه شب سال توسط تعاونی‌های کشاورزی از تولیدکنندگان میوه در سطح استان، استقرار اکیپ‌های نظارتی در طول ایام نوروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان جهت رسیدگی به شکایات مردمی و کنترل بیشتر بر واحدهای خدماتی از دیگر مصوبات ستاد خدمات سفر استان کرمان برشمرد.

آیت‌الهی‌موسوی ادامه داد: تاکید بر آمادگی مراکز درمانی و اورژانس‌ها در ایام تعطیلات، نظافت و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و نماز خانه‌های بین راهی در محورها و جاده‌های استان و نظارت این واحدها توسط دستگاه‌های متولی، تبلیغات موثر و اطلاع‌رسانی از شبکه‌های ملی جهت ورود هر چه بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی به استان، انجام طرح نظر سنجی و رضایت‌مندی از مسافران نوروزی در طول ایام عید، آماده‌سازی و پاکیزگی کلیه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، موزه‌ها جهت بازدید مسافران نوروزی، آمادگی ستاد اسکان آموزش و پرورش استان جهت اسکان کلیه فرهنگیان و غیر فرهنگیان در ایام نوروز از دیگر مصوبات این ستاد می‌باشند.

وی از امکانات تدارک دیده جهت اسکان مسافران نوروزی سخن به میان آورد و بیان کرد: آمادگی ۳۲ هتل، ۳۳ مهمان‌پذیر، ۳هتل سنتی، ۱۸۲واحد بوم گردی که جمعا ۴۷۰۰ تخت در واحدهای اشاره شده آماده جهت ارائه به گردشگران می‌باشند، همچنین تعداد ۴۴۵ مدرسه در سراسر استان با گنجایش ۵۲۰۰ کلاس جهت پذیرایی از فرهنگیان و غیر فرهنگیان آماده شده است.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان از آماده بودن ۶۵ اردوگاه و کمپ گردشگری تاکنون جهت استقرار گردشگران در سراسر استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد ۱۶۰ واحد اطلاع‌رسانی و راهنمایی گردشگری جهت راهنمایی گردشگران محیا شده است، ضمن آنکه ۱۳۸ پایگاه اورژانس، ۲۳پایگاه امداد و نجات، ۷۱ پایگاه انتظامی و ۳۰راهدار خانه نیز در این ایام فعال هستند.

وی افزود: علاوه بر این موارد در سطح استان ۱۲۷ رستوران بین راهی، ۲۲ مجتمع پذیرایی و گردشگری آماده ارایه خدمات هستند و تاکنون از اواخر بهمن‌ماه تاکنون ۳۵۰ مورد بازدید از هتل‌ها و مراکز پذیرایی گردشگری در سطح استان به انجام رسیده است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که در سطح استان ۲۲ موزه فعال و ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی نیز به ارایه خدمات می‌پردازند، اظهار کرد: همچنین ۷۵۶ ساعت انواع برنامه های فرهنگی آیینی و مفرح باتوجه به حال و هوای عید جهت برگذاری برای مردم و مسافران نوروزی در سطح استان‌ها پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در محورهای شهرستان‌های جیرفت، ارزوییه، بافت، رابر، سیرجان، شهربابک جهت رفاه مسافران و رفع خستگی آنان احداث چادرهای عشایر پیش‌بینی شده که به ارایه محصولات محلی به مسافران بپردازند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 96122614089، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
خداکنه روز به روز این امادگی ها بیشتر بشه تا بشه از این راه بیشتر از قبل تامین مالی کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین