پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۷۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه خرید و فروش پایان‌نامه توسط برخی اساتید و دانشجویان زشت‌ترین کار ممکن است، گفت: وقتی استاد راهنما هفته‌ای یک‌بار هم دانشجویی که می‌خواهد پایان‌نامه یا مقاله علمی تولید کند، نمی‌بیند و آخر سال پایان‌نامه کلی خودش را ارائه و یک نمره‌ای هم به او می‌دهند، توقع دارید خرید و فروش پایان‌نامه و مقالات علمی صورت نگیرد؟

شعارسال:رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه خرید و فروش پایان‌نامه توسط برخی اساتید و دانشجویان زشت‌ترین کار ممکن است، گفت: وقتی استاد راهنما هفته‌ای یک‌بار هم دانشجویی که می‌خواهد پایان‌نامه یا مقاله علمی تولید کند، نمی‌بیند و آخر سال پایان‌نامه کلی خودش را ارائه و یک نمره‌ای هم به او می‌دهند، توقع دارید خرید و فروش پایان‌نامه و مقالات علمی صورت نگیرد؟

دکتر محمدعلی برخورداری، رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه‌های ایران و اساتید قادر به کارآفرینی هستند یا خیر، اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران هم پتانسیل کارآفرینی را دارند و هم پتانسیل کارآفرینی را ندارند. چرا که همه اینها نیازمند یک بسترسازی مدون و سیاست‌گذاری شده است تا انتظار کارآفرینی از دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین اساتید ما هم با سیاست‌های پیش‌روی دانشگاه‌ها حرکت می‌کنند. پس هر انتظار و حرکتی نیازمند تمهیدات مهم است که ما هنوز به آن تمهیدات و سیاست‌گذاری‌ها نرسیده‌ایم.

برخورداری تصریح کرد: چند سالی می‌شود که ما کارآفرینی را از دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم، اما دروس دانشگاه‌ها و سرفصل‌ها نیازمند یک بازنگری جدی است. برخی دانشگاه‌ها نیز مانند دانشگاه تهران رشته کارآفرینی راه‌اندازی کرده‌اند و در این رشته دانشجو جذب می‌کنند. از طرفی هم نباید فراموش کرد که کارآفرینی ایده‌پردازی است و فقط یادگرفتنی نیست که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند کارآفرین شوند.

وی افزود: علاوه بر بودجه، دانشگاه‌های ما برای توسعه کارآفرینی به برنامه‌ریزی‌های مدونی هم نیاز دارند.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت در بخش دیگری از سخنان خود به فروش پایان‌نامه و مقالات علمی اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ پژوهش وجود داشت که کمتر دانشجویی به سمت خرید پایان‌نامه و مقالات علمی می‌رفت. خرید و فروش پایان‌نامه توسط برخی اساتید و دانشجویان زشت‌ترین کار ممکن است که صورت می‌گیرد.

برخورداری ادامه داد: علت اصلی ترویج این پدیده زشت این است که بدون برنامه آموزش‌عالی را توسعه دادیم یا تعداد زیادی رشته در سطوح مختلف تحصیلات تکمیلی ایجاد کردیم. در هر گوشه و کنار مملکت دانشگاه و رشته‌های مختلف تاسیس کردیم و این موارد در ترویج و توسعه این پدیده زشت دخیل است.

وی تصریح کرد: یک استاد چطور می‌تواند 50 دانشجوی ارشد را مدیریت و راهنمایی کند؟ ما بیش از ظرفیت اساتید دانشجو جذب کرده‌ایم یا رشته‌های مختلف و بدون برنامه‌ای را به وجود آوردیم. البته خرید و فروش پایان‌نامه و مقالات علمی در دانشگاه‌های معتبر به صفر می‌رسد.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: وقتی استاد راهنما هفته‌ای یک‌بار هم دانشجویی که می‌خواهد پایان‌نامه یا مقاله علمی تولید کند، نمی‌بیند و آخر سال پایان‌نامه کلی خودش را ارائه و یک نمره‌ای هم به او می‌دهند، توقع دارید خرید و فروش پایان‌نامه و مقالات علمی صورت نگیرد؟

وی در پایان گفت: من مقصر اصلی در خرید و فروش پایان‌نامه و مقالات علمی را آموزش عالی می‌دانم که بدون هیچ پشتوانه و برنامه‌ریزی دقیق دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف را ایجاد و راه‌اندازی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار1فروردین 97، کدخبر: 366471، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
کاش این پایان نامه رو به طور کلی از سیستم آموزشی کشور حذف کنیم تا دیگه شاهد این سو استفاده ها نباشیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
باید مجازاتشون هم افزایش بدیم تا دیگه نیارزه به هزینه های انجام دادنش
ن‌ف۸۳
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
دانشگاه های ما کارآفرینی خوبی ایجاد کردن. تدوین و فروش پایان نامه .دیگه از این بهتر نمیشه .روز استاد کی هست به این استادای عزیز تبریک بگیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین