پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان این‌که وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده فردی ضدایرانی و ضدبرجام است، در تشریح واکنش ایران به بسته تحریمی ۳ کشور اروپایی، گفت که استفاده از ظرفیت چین و روسیه می‌تواند راهگشا باشد.
شعارسال: علاء‌الدین بروجردی با اشاره به تحولات اخیر در کاخ سفید، از جمله برکناری وزیر امور خارجه ایالات متحده توسط ترامپ و جایگزینی مایک پومپئو به‌جای رکس تیلرسون اعلام کرد: ترامپ عنصر افراطی و رادیکالی را جایگزین تیلرسون وزیر خارجه قبلی آمریکا کرده که به‌خصوص در جهت اهداف خود در برجام و دیگر عرصه‌هایی که با مخالفت‌های تیلرسون مواجه می‌شد، بتواند راه خود را بدون مانع پیش ببرد.

پومپئو فردی تندرو، ضد ایران و ضد برجام است

وی با اشاره به برخی خصوصیات و ویژگی‌های وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده، خاطرنشان کرد: مایک پومپئو سیاستمداری افراطی و تندرو است و علاوه بر این ویژگی‌های عمومی، به‌طور مشخص جزء چهره‌های ضدایرانی در امریکا شناخته می‌شود. پومپئو فردی تندرو، ضد ایران و ضد برجام است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر درمورد واکنش جمهوری اسلامی ایران به جایگزینی پومپئو به‌جای تیلرسون اعلام کرد: قطعاً ما بنابر منافع ملی و اولویت‌های خودمان در قبال این اقدامات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

واکنش ایران به بسته تحریمی ۳ کشور اروپایی

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد بسته تحریمی جدید ۳ کشور اروپایی علیه ایران گفت: در این رابطه نیز واکنش ما بر اساس منافع ملی خودمان خواهد بود و طبیعتاً سعی می‌کنیم منافع خودمان در اولویت قرار دهیم.

ظرفیت چین و روسیه می‌تواند جایگزین مناسب در روابط اقتصادی ایران باشد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای اروپایی تحت تاثیر ایالات متحده آمریکا هستند و به همین دلیل، همواره معتقد بودیم باید با نگاه به شرق، از ظرفیت کشورهای مهمی همچون چین و روسیه بیشتر استفاده کنیم.

بروجردی در پایان گفت: به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت کشورهایی همچون چین و روسیه می‌تواند راهگشا باشد و به جایگزینی مناسب در عرصه روابط اقتصادی کشورمان به دنیا تبدیل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1397 ، کدخبر: 606000 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین