پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
اوپک و روسیه که تا کنون روابط خود را بر اساس همکاری های کوتاه مدت تنظیم می کردند، اکنون در آستانه یک توافق بلندمدت قرار دارند.

شعارسال: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در گفتگو با خبرگزاری رویترز از همکاری‌های درازمدت میان اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت برای تنظیم بازار این سوخت و ممانعت از سقوط قیمت آن سخن گفته است. او با اشاره به این که توافق جدید یک بازه زمانی ۲۰ساله را در برمی‌گیرد، افزوده است: «در کلیات اتفاق نظر حاصل شده است، ولی در مورد جزئیات هنوز باید کار کنیم

قرارداد درازمدت جدید جایگزین توافق یک ‌ساله‌ای می‌شود که میان اوپک و روسیه برقرار بوده و هر سال باید تمدید شود. این توافق یک ساله برای تنظیم بازار نفت و جلوگیری از تولید مازاد این ماده سوختی، در نوامبر ۲۰۱۶ به دست آمد و از ژانویه ۲۰۱۷ به اجرا گذاشته شد.

بن سلمان همچنین از ارائه سهام شرکت نفت آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی عربستان، در بازار بورس در پایان سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ خبر داده است. به گفته او تعیین دقیق این تاریخ به وضعیت بازار بستگی خواهد داشت.

قرارداد جدید با روسیه و افزایش نسبی قیمت نفت برای یک بازه زمانی درازمدت عملا در خدمت عرضه بهتر سهام آرامکو (شرکت دولتی نفت عربستان) است و درآمد کلان‌تری را نصیب عربستان می‌کند.

هرچه قیمت نفت بیشتر باشد، عربستان پول بیشتری در ازای عرضه سهام آرامکو به‌ دست خواهد آورد. افزون بر این، عربستان در تلاش است که علاوه بر کسب بیشترین منفعت اقتصادی از فروش سهام آرامکو، منافع سیاسی خود را نیز تامین کند و فروش سهام این شرکت می‌تواند یکی از عوامل تغییرات گسترده ژئوپلیتیک منطقه باشد. مقامات عربستان ارزش آرامکو را بیش از ۲هزار میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

دولت عربستان انتظار دارد که با ارائه ۵ درصد سهام آرامکو ۱۰۰ میلیارد دلار کسب کند که بزرگترین درآمد حاصل از ارائه سهام اولیه یک شرکت در بازار بورس جهان خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری پارسینه ، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1397، کدخبر: 419245، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
امیدوارم.که ایران جایگاه خودش رو در اینجور معاملات جهانی به دست بیاره و بازیچه تصمیمات عربها نباشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین