پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان اینکه مسائل اوپک با اجماع صددرصدی حل می‌شود، گفت: اگر ایران و ونزوئلا نخواهند افزایش تولید داده شود، این اتفاق نخواهد افتاد، حتی اگر آمریکا از عربستان خواسته باشد.

شعار سال: نرسی قربان درباره تصمیمات احتمالی اجلاس 22 ژوئن اوپک اظهار داشت: بطور کلی اوپک برای دفاع از کشورهای تولیدکننده نفت در قبال زورگویی شرکت‌های بزرگ نفتی شکل گرفته است، اکنون آن شرکت‌های بزرگ نفتی نیستند و اگر هم هستند زورگویی وجود ندارد، اما برخی اوقات زورگویی‌های دیگری نیز وجود دارد.

وی افزود: به طور کلی شالوده اوپک بر همکاری بین تولیدکنندگان برای دفاع از منافع‌شان بنا شده به همین دلیل مسائل اوپک با اجماع حل می‌شود نه با 50 درصد به اضافه یک، در نتیجه اگر ایران و ونزوئلا نخواهند افزایش تولید داده شود، این اتفاق نخواهد افتاد، حتی اگر آمریکا از عربستان خواسته باشد.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی در ادامه تصریح کرد: البته در حال حاضر هیچکس نمی‌داند عربستان چه تصمیمی دارد، از یک طرف می‌خواهد قیمت‌ها بالا برود تا سهام آرامکو را بفروشد و از طرفی زیر فشار آمریکا است که قیمت‌ها بالا نرود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در اجلاس پیش روی اوپک اگر ایران روی موضع خود بماند و تسلیم تصمیم احتمالی اعضا برای افزایش تولید نشود سقف کنونی تولید حفظ خواهد شد. اما موضوع این است که اعضا پشت پرده افزایش تولید می‌دهند.

قربان یادآور شد: اوپک در ظاهر همکاری و همگامی خود را حفظ و سقف کنونی تولید حفظ می‌شود، ضمن اینکه روسیه هم موافق بالا رفتن قیمت‌هاست، اما پس از آن اعضا هر کار می‌خواهند، انجام می‌دهند. مگر اینکه ایران و ونزوئلا قبول کنند که افزایش تولید رخ دهد.

وی همچنین بیان کرد: این را باید در نظر داشت که اگر اجماع بین اعضا برای افزایش سقف تولید اتفاق بیفتد و ایران و ونزوئلا نیز با افزایش تولید موافقت کنند، رقم افزایش یافته بین همه تولیدکنندگان سازمان اوپک تقسیم می‌شود ولی آنچه مهم است با توجه به مسائلی که ایران اکنون با آن درگیر است، ما این افزایش تولید را نمی‌توانیم در بازار بفروشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 26 خرداد 97، کد مطلب: 633135: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین