پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
نوروز 97 بر همگان مبارک باد. قرار ما این است که نوروز بر سر سفره فرمایشات نورانی معصومین علیهم‌السلام بنشینیم. امروز مهمان یک بیان ارزشمند از امام کاظم علیه‌السلام هستیم.
شعارسال: از امام موسی کاظم (علیه‌السلام) به نقل (میزان‌الحکمه) روایت شده که (لیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِب نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإن عَمِلَ خَیراً استَزادَ اللهَ مِنهُ وَ حَمدَ اللهَ عَلیه وَ اِن عَملَ شَیئاً شَرّاً استَغفَر اللهَ وَ تابَ اِلیهِ) یعنی از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند و ببیند که اگر کار نیکی انجام داده است، از خداوند توفیق انجام بیشتر آن را بخواهد و خدا را بر آن سپاس گوید و اگر کار بدی انجام داده است از خدا آمرزش بخواهد و توبه کند.

شایسته است بر اساس تعالیم دینی قبل از آنکه به حساب ما در قیامت رسیدگی شود، در همین دنیا که هنوز وقت جبران فراهم است به حساب خود رسیدگی کنیم. محاسبه نفس از اصول این کار مُهم است که سه مرحله اصلی دارد. ابتدا مُشارطه یعنی انسان با خود شرط کند که کاری خوب انجام دهد و گناهی را ترک نماید. مُراقبه یعنی انسان تمام سعی خود را بکار بگیرد تا به شرط قبلی پایبند باشد و سپس مُحاسبه یعنی هر روز بررسی کند که آیا در مراقبه موفق بوده یا خیر؟

اگر موفق بوده که خدای سبحان را شکر نماید و ادامه دهد و اگر ناموفق بوده از گناه خویش توبه نموده و فریب شیطان که به دنبال ناامید کردن انسان است نخورَد و با عزمی راسخ‌تر از قبل، دوباره شروع نماید.

امید که همه ما موفق به محاسبه موفقیت آمیز و اثربخش نَفس بشویم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار: 9 فروردین 1397 ، کدخبر: 600759 ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین