پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از دیپلمات ها گزارش داد که کشورهای اروپایی در مورد اعمال تحریم های جدید علیه ایران دچار اختلاف شده اند.
شعارسال: فرانسه، انگلیس و آلمان تلاش می کنند شرکای خود در اتحادیه اروپا را ترغیب کرده که از تحریم های جدید علیه ایران حمایت کنند تا از این طریق توافق هسته ای حفظ شود. اما ایتالیا شک دارد که این تحریم ها مانع از خروج آمریکا از برجام شود.

طبق سندی که به رویت رویترز رسید، پاریس، لندن و برلین در جلسه ای با سفرای اروپایی تلاش کردند تا حمایت شرکای خود را برای تصویب تحریم های جدید در آوریل (ماه آینده میلادی) جلب کنند. این جلسه روز چهارشنبه در بروکسل و پشت درهای بسته برگزار شد.

اما ایتالیا، با حمایت اسپانیا و اتریش، با اعمال ممنوعیت سفر و تعلیق دارایی های حدود پانزده گروه، شرکت و فرد ایرانی مرتبط با برنامه موشکی تهران و نقش آن در تحولات سوریه مخالفت کرد.

ایتالیا گفت که این اقدامات برای ترغیب دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به منظور ماندن در برجام کافی نیست و روابط تجاری رو به رشد با ایران را به خطر می اندازد. اسپانیا نیز نگران عواقب ناخواسته این اقدامات است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، اعمال تحریم های اقتصادی نیاز به حمایت همه اعضای اتحادیه دارد.

یک دیپلمات اروپایی گفت: ایتالیا اعلام کرد که گفت و گو ارجحیت دارد و تحریم ها ممکن است که آمریکا را متقاعد نکرده و در عین حال موقعیت ما را تضعیف کند.

ترامپ از طرف های اروپایی خواسته است که تا 12 ماه می (22 اردیبهشت) «نواقص» توافق هسته ای را «اصلاح کنند.» وی باید تا 12 می نظرش را درباره تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کند.

دیپلمات ها گفتند که انتصاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا احتمال خروج واشنگتن از توافق هسته ای را افزایش داده است.

ایران و ایتالیا در ماه ژانویه موافقتنامه ای پنج میلیارد دلاری امضا کردند.

در جلسه روز چهارشنبه بروکسل، سایر کشورها از جمله سوئد هم نسبت به تلاش سه قدرت اروپایی برای تصمیم گیری سریع در این باره نگران بودند.

یک دیپلمات دیگر اروپایی اظهار داشت: یک رویکرد کماندویی حاکم بود که البته شکست خورد.

وی افزود: اینجا اختلاف در این است که همه فکر می کنند که ترامپ (از توافق هسته ای) خارج می شود و برخی این کار را بی فایده می دانند.

به نوشته رویترز، سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در حال گفت گو با دولت آمریکا هستند تا بدانند که چه چیزی ترامپ را برای تمدید تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران ترغیب می کند.

انتظار می رود که جلسات اروپایی ها در اوایل آوریل هم ادامه پیدا کند، اما این بار در سطحی پایین تر از سفرا. هدف آن است که تا 16 آوریل (27 فروردین) که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ تشکیل جلسه می دهند، توافقی حاصل شود.

جلسه 16 آوریل آخرین ملاقات وزرای خارجه اروپا پیش از موعد 12 مه در مورد برجام است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا   ، تاریخ انتشار: 9فروردین 1397، کدخبر:  82873957 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
اولش که کل اروپا با لغو برجام مخالف بود الانم که اختلاف نظر دارن! قطعااا همشون با امریکا دوباره هن پیمان میشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین