پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۷۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تاکید بر آسان گیری در حمایت از کالای ایرانی گفت: همانگونه که برای حمایت از کالای ایرانی فرهنگسازی می شود باید برای کیفیت بالای اجناس هم فرهنگسازی شود چون اگر کیفیت بالا باشد، مردم هم به آن رغبت نشان می دهند.

شعارسال: این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: نبی اکرم فرمود: «رحم الله عبدا سمحا اذا باع سمحا و اذاا شتری سمحا، اذا قتضی سمحا».

او با بیان اینکه آسان گیری در زندگی اصل اساسی است؛ خاطرنشان ساخت: بسیاری از پرونده ها به دلیل سخت گیری در مسائل کوچک است.سختگیری ها باعث عداوتها، اختلافات و کشمکشهاست درحالیکه آسان گیری ها سبب محبتهاست بنابراین اصل در اسلام بر آسانگیری است و احکام و قوانین اسلام بر اساس آسان گیری بنا نهاده شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، گفت: اگر سختگیر باشیم و به جزئیات اهمیت دهیم وابسته به کالای خارجی می شویم اما اگر آسانگیر باشیم و خیلی در جزئیات دقیق نشویم، استقلال خود را حفظ می کنیم.

او ادامه داد: مسائل اجتماعی مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته اند که هریک از عوامل آن به یکدیگر وابسته است؛ یکی از طرق حمایت از کالای ایرانی این است که فرهنگسازی کنیم تا مردم کالای ایرانی مصرف کنند اما عوامل زیادی در این تاثیر دارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: سه عامل مهم در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی کیفیت است. اگر می خواهیم حمایت کنیم باید به همان اندازه که در حمایت فرهنگسازی می کنیم در کیفیت هم فرهنگسازی کنیم. اگر کیفیت را بالا ببرید کسی سراغ جنس خارجی نمی رود. عامل دوم مساله گرانی است. می گویند چرا قیمت بالاست؟ برای این است که کارخانه وام از بانک گرفته و باید سود بالایی بدهد و لذا جنس را گران می کند تا بتواند اقساط بانک را بپردازد. بعد می گوید کارگر گران است. چرا گران است؟ چون کارگر کرایه خانه و مواد غذایی نیاز دارد و باید تامین شود.

او ادامه داد: عامل مهم دیگر قاچاق است که باید عوامل آن را بررسی کرد و جلوی آن را بگیرند اخیرا شنیدیم برخی قاچاق وارونه می کنند که عجیب است. به این معنا که جنس از خارج وارد می کنند، برچسب آن را بر می دارند و مارک ایرانی می زنند و به عنوان جنس ایرانی می فروشند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اینها سبب می شود اگر ما از داخل به خارج روی بیاوریم ناچاریم ارز خارجی بیاوریم، جنس از آنها بگیریم و وابسته به آنها شویم و به این ترتیب کل نظام اقتصادی وابسته می شود. بنابراین اندیشمندان باید عوامل مختلف را ببینند و بررسی کنند و گرفتاری های در مسیر را یک به یک رفع کنند.

او تاکید کرد: یکی از مشکلات برای این مسائل، فضای مجازی است که معاملات را به فضای مجازی می کشند و وابستگی ایجاد می کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 15فروردین1397 ، کدخبر: 548032: www.fa.shafaqna.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
کیفیت کالا های ایرانی بالا است اما اینکه تبلیغاتی برای آن نمیشود جای تعجب دارد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
من بین مراجع اقای مکارم خیلی خیلی روشن فکر میبینم در زمینه اعتقادی و دید به مسائل..نمیدونم چرا این همه پشتشون حرف میزنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین