پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۹۷۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
دولت در لایحه بودجه سال 97 در قالب تبصره 18 پیشنهاد داده بود تا برای کسب درآمد 17 هزار و 400 میلیارد تومانی در سال جاری، قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین افزایش یابد و حتی گفته می شد که قیمت بنزین در سال جاری به هزار و 500 تومان می رسد.
شعارسال: اما این پیشنهاد دولت در مجلس و در همان کمیسیون تلفیق رد شد و در صحن مجلس هم به تصویب نرسید. با این مصوبه مجلس، دولت در سال 97 حق افزایش قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی را ندارد.

 در همین راستا به سراغ اسد اله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس رفت و آخرین وضعیت بنزین و تکلیف قیمت آن در سال جاری را از پرسید.

وی با بیان اینکه طبق مصوب مجلس دولت حق افزایش قیمت بنزین را ندارد، افزود: اگر دولت می خواهد درآمدی داشته باشد باید به فکر راهکارهای دیگر باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس با حذف تبصره 18 لایحه بودجه که در واقع بر افزایش قیمت حامل های انرژی تاکید داشت، عملا با گرانی ها در سال جاری مخالفت کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین در سال جاری ثابت می ماند، گفت: در چند روز گذشته تعطیلات نوروز بود و خبری از افزایش قیمت بنزین نبود. مجلس هم تا هفته آینده تعطیل است و فعلا خبری از افزایش قیمت بنزین نیست.

قره خانی افزود: اگر دولت بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد، قطعا باید دنبال راهکار قانونی غیر از لایحه بودجه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از مخالفت مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی آیا دولت با مجلس برای افزایش قیمت ها رایزنی نکرده، گفت: بعد از تصویب لایحه بودجه تعطیلات نوروز شروع شد و فعلا که در تعطیلات هستیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 15فروردین 1397، کدخبر:   3970115047،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
به بهانه افزایش نرخ ارز قرار نیست که قیمت همه چی را بالا ببریم ؛ افزایش قیمت بنزین و حامل های سوخت خود باعث به وجود آمدن یک تورم در کشور میشود
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
دیگه حداقل هرچی رو گرون میکنین بنزین رو از این گرون تر نکنین این همه کارنامه خودتو سیاه تر نکن اقای روحانی
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
دولت حق انجام خیلی کارا نداشت و انجامش داد برای سود بیشتر خودش
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین