پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، از بررسی و تدوین سند ملی علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی با حضور جمعی از نخبگان و مدیران این حوزه خبر داد.

شعار سال: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی میزبان بیش از 250 تن از متخصصان، صاحبنظران و خبرگان این حوزه از سراسر کشور به منظور هم اندیشی برای تدوین برنامه ملی علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی بود.

هم اندیشی یک روزه ای که به گفته بهزاد قره یاضی دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی آب و محیط زیست منابع طبیعی شورای عالی عتف در راستای مصوبات بیستمین جلسه شورای عالی عتف که دبیرخانه این شورا را موظف کرده است با همکاری دستگاه‏ های اجرایی برنامه های ملی علم و فناوری و اقتصادهای دانش بنیان حوزه های مرتبط با کمیسیون های تخصصی را تدوین و به تصویب شورای عالی عتف برساند، برگزار می شود و از جنس کنفرانس های معمولی که به طور معمول روزانه شاهد برگزاری تعدادی از آن ها هستیم نیست.

وی با اشاره به تکلیف قانونی این کمیسیون برای تدوین و تصویب برنامه های علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست و منابع طبیعی اظهارکرد: امروز با همکاری دستگاه های اجرایی، بخصوص سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، پیش نویس آماده شده برنامه علم و فناوری حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی پس از بررسی و بازبینی تدوین شد.

دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی آب و محیط زیست منابع طبیعی شورای عالی عتف گفت: این جمع خبرگان شامل مدیران اجرایی بخش های آموزش و تحقیقاتی وزارتخانه های علوم، کشاورزی، بهداشت و همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست، روسای دانشگاهای سراسر کشور و انجمن های علمی و متخصصان و فعالان بخش خصوصی می باشند.

وی ادامه داد: در هم اندیشی امروز ضمن ارائه راهکارها و اقدامات ملی اهداف بخش علم و فناوری را بر مبنای آنچه که قبلا در شورای تحقیقات و فناوری به تصویب از سوی این جمع خبرگان مورد تفاهم قرار گرفت و وضعیت موجود تببین و برای وضعیت مطلوب هدفگذاری صورت گرفت.

قره یاضی با تاکید بر اینکه، خروجی این نشست تخصصی اصلاح و تایید پیش‌نویس سندی است که سابقه حدود هشت سال تحقیقات را در پی دارد، تصریح کرد: تک تک افراد حاضر در این نشست یکروزه از سراسر کشور بدون توجه به کمیت دارای حداقل 20 سال مدیریت اجرایی در بخش های مختلف و سال ها سابقه علمی و پژوهشی و فعالیت های دانشگاهی می باشند.

دکترقره یاضی با بیان اینکه، از نظر محتوایی نیز چهار پنل تخصصی شامل امنیت غذایی، مدیریت آب و آبخیرداری ، منابع طبیعی، تغییر اقلیم و همچنین مدیریت اقتصاد و علوم اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: دو پنل از چهار پنل تنها به آب، آب خیزداری و منابع طبیعی و تغییر اقلیم محیط زیست اختصاص داشت اگرچه در بحث امنیت غذایی بخش های هم پوشانی از جمله محیط زیست و سلامت غذا بطور ویژه مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه، در مدیریت اجتماعی و اقتصادی نیز نقش عوامل انسانی، آموزش و ترویج برای افزایش بهره وری مورد توجه قرار گرفت.

وی باتاکید بر اینکه، برنامه امروز ملهم از سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه های علم و فناوری، حوزه محیط زیست، کشاورزی و امنیت غذایی است افزود:به طور حتم بار دستگاه هایی که به توسعه پایدار، محیط زیست و تغییر اقلیم نگاه مناسب دارند و منابع طبیعی و ذخائر توارثی را ارزشمند می دانند در این نشست بسیار بیشتر بود.

دبیر کمیسیون تخصصی کشاورزی آب و محیط زیست منابع طبیعی شورای عالی عتف در ادامه اظهار کرد مباحث مطرح شده در نشست امروز پس از تدوین در کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و پس از آن از سوی شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری برای تصویب نهایی و ابلاغ به رییس جمهور تقدیم خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 اسفند 96، کد مطلب: 82846898، www.irna.i


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
با اینکه برای تدوین این چننیین سند هایی بسیار دیره اما باز بهتر از هیچیه
انشاالله که عمل بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین