پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۵۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
از قبول استعفای غافلگیرکننده بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور بیش از یک‌ماه گذشته است و در حالی که از گزینه‌های متفاوتی برای جایگزینی وی نام برده می‌شود،برخی احتمال انتصاب فردی از همکاران سابق مونسان در سازمان منطقه آزاد کیش را می‌دهند.
شعارسال: از زمان شروع دولت یازدهم تاکنون، همواره مسئله ریاست سازمان میراث فرهنگی با چالش‌ها و تغییرات متعددی روبرو بوده‌است. به‌طوریکه در طول 4 سال گذشته این سازمان 4 مدیر را به خود دیده است.

در ابتدای شروع به‌کار دولت حسن روحانی، وی محمد‌علی نجفی را به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد. اما 6 ماه بعد نجفی به علت بیماری قلبی، از این منصب کناره‌گیری کرد.

چندی بعد مسعود سلطانی‌فر که به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش از مجلس رای اعتماد نگرفته‌بود، با‌حکم روحانی سکان ریاست میراث فرهنگی را بر‌دست گرفت. هر‌چند که انتقادات زیادی به انتخاب سلطانی‌فر برای این منصب به دلیل عدم تخصص وی در این زمینه وارد بود، اما ریاست وی 3 سال به طول انجامید.

با تغییر مجلس سرانجام سلطانی‌فر موفق به گرفتن رای اعتماد از مجلس شد و راهی وزارت ورزش و جوانان شد. همچنان کتاب تعدد انتصاب‌های میراث فرهنگی در دولت یازدهم باز بود، تا‌اینکه آبان ماه 95 زهرا احمدی‌پور به‌عنوان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی انتخاب شد.

انتخابی که به علت ناشناخته بودن احمدی‌پور تعجب فعالین این حوزه را برانگیخت. عد‌ه‌ای در آن زمان می‌گفتند انتصاب احمدی پور صرفا برای افزایش تعداد زنان در کابینه بود، اما مدت ریاست احمدی‌پور نیز 10 ماه بیشتر طول نکشید و او نیز از این منصب کنار رفت.

این در‌حالی است که احمدی‌پور در دوران ریاست خود بار‌ها مورد تحسین فعالین این حوزه قرار‌گرفته بود، به‌طوریکه بسیاری از فعالین این حوزه با انتشار نامه‌های سرگشاده‌ای به رئیس جمهور، خواستار ابقای احمدی‌پور در سمت خود شده بودند.

با‌این حال احمدی‌پور پس از 10 ماه ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، سرانجام اینجایگاه را به علی‌اصغر مونسان تحویل داد.

کوچ یاران مونسان از منطقه آزاد کیش به میراث فرهنگی تهران

مونسان تا قبل از ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، ریاست سازمان منطقه آزاد کیش را بر‌عهده داشت، تا اینکه مرداد ماه امسال با حکم رئیس‌جمهور، ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر‌عهده گرفت.

این درحالی است که در فضای مجازی گمانه‌زنی‌هایی از نسبت خویشاوندی روحانی و مونسان که از پیش‌تر نیز وجود داشت، با انتصاب مونسان به این منصب، قوت گرفت.

با ورود علی اصغر مونسان به سازمان میراث فرهنگی، تعدادی از همکاران سابق او در منطقه آزاد کیش به میراث فرهنگی اتفاق افتاد، به‌طوریکه در کمتر از یک ماه پس از ورود مونسان به سازمان میراث فرهنگی، سه تن از مدیران و مسئولین این سازمان تغییر یافتند.

اما با گذشت مدتی از ریاست وی و خوابیدن تب تغییرات، دیگر کسی منتظر اصلاحات جدید در این سازمان نبود، تا‌اینکه استعفای غافل‌گیرانه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان، خاطره کوچ تیم مونسان از کیش به سازمان میراث فرهنگی را زنده کرد.

مهر تایید بر تناقض میان حرف و عمل رئیس سازمان میراث فرهنگی

با ورود مونسان به سازمان میراث فرهنگی به تدریج اعضای تیم کیشی مونسان نیز جایگزین مدیران قبلی شدند. این در‌حالی است که مونسان پیش‌تر و در مراسم معارفه خود، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در چارت سازمانی از مدیران منطقه آزاد کیش استفاده شود؟ گفته بود: «تیم‌گرا نیستم. همه کسانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند من فردی نیستم که تیم داشته باشم. کسی که در کنار من اهدافی که تعیین شده را اجرا کند، حتما همکار خوب من خواهد بود. حتما از ترکیب نیرو‌ها استفاده می‌کنیم تا دوره‌ تحول‌گرایی را در این سازمان رقم بزنیم

اما اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی تداوم چندانی نداشت، به طوریکه مونسان روز چهارم شهریور ماه برای قدرت ابراهیمی که در کیش مشاور رئیس سازمان و مدیرکل دفتر ریاست بود، همین پست را در سازمان میراث فرهنگی در‌نظر گرفت.

بدین ترتیب ابراهیمی به عنوان مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان، از کیش به تهران عزیمت کرد.

ورود مهره دیگری از تیم جزیره کیش مونسان به تهران

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه روند جایگزینی تیم خود در این سازمان، صبح روز 31 مرداد ماه نیز طی حکمی محمد محب خدایی، عضو تیم مدیریتی سابق خود در کیش را به‌عنوان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی منصوب کرد.

این در‌حالی است که محب خدایی پیش از این معاون گردشگری مونسان در منطقه آزاد کیش بود.

انتقال مدیران منطقه آزاد کیش به سازمان میراث فرهنگی ادامه دارد

در شرایطی که همه در شوک تناقض میان حرف‌های روز اول مونسان و عملکرد وی قرار داشتند، رئیس سازمان میراث فرهنگی شهریور ماه نیز با انتصاب فرد دیگری از مدیران منطقه آزاد کیش، مهر تایید را بر تیم‌گرا بودن و نقض گفته‌های گذشته خود زد.

وی در انتصابی دیگر، روح‌الله مهدی‌نژاد مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش را به سمت مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی منصوب کرد.

زمان انتخاب فرد دیگری از کیش فرا‌رسیده است؟

اما مدتی بود که دیگر ماجرای عزل و نصب در سازمان میراث فرهنگی به خواب زمستانی فرو‌رفته بود، که استعفای ناگهانی بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان، تعجب همه را بر‌انگیخت.

اوایل اسفند 96، نامور مطلق طی نامه‌ای استعفای خود را به رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد. مونسان نیز در واکنشی که دور از انتظار هم نبود، روز بعد استعفای معاون صنایع دستی را پذیرفت.

نامور مطلق: صحبتی ندارم

با گذشت بیش از یک ماه از استعفای معاون صنایع دستی، هم‌چنان علت کناره‌گیری وی از این منصب روشن نیست. وی هم‌چنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص علت استعفای خود پاسخی نداد و گفت: در‌این‌باره صحبتی ندارم.

این در‌حالی است که می‌توان گفت نامور مطلق که از سال 94 صندلی معاونت صنایع دستی را بر‌عهده دارد، تاکنون تقریبا عملکرد مطلوبی داشته است و همین عامل ابهام در علت استعفای نامور مطلق را پر‌رنگ‌تر می‌کند.

با‌گذشت چند روز از استعفای نامورمطلق و در‌حالی که همه در انتظار کوچ فرد دیگری از یاران اهل کیش مونسان بودند، گمان‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال انتصاب مجید مهدوی به عنوان معاونت جدید صنایع دستی به‌گوش رسید.

مهدوی که هم‌اکنون سرپرستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران را بر‌عهده دارد، پیش از‌این مدیر‌عامل یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده قطعات یدکی خودرو در کیش بوده‌ است.

اما حال با گذشت بیش از یک ماه از استعفای معاون صنایع دستی از سمت خود، هنوز خبری از انتصاب مهدوی یا فرد دیگری به عنوان معاون صنایع دستی شنیده نشده است و فعلا یک سرپرست برای این بخش تعیین شده است.

حال باید دید که در سال جدید، مونسان در بازی کیش و مات عزل و نصب مدیران خود، چه‌کسی را به‌ این سمت منصوب خواهد کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19فروردین 1397، کدخبر:  13961213001233، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
باید خیلی بیش از این به صنایع دستیمون بها بدن امیدوارم فرد منتخب بتونه در گستردگی این صنعت مهم کاری پیش ببره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
واقعا در زمینه های گردشگری در هر سازمانی ضعف شایانی وجود داره که تا برطرف نشه اوضاع بر همین منواله
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
صنایع دستی به اندازه نفت ایران هم ارزش دارد ؛ میشود با سرمایه گذاری در این صنعت پیشرفت های خوبی را بدست آورد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین