پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از شناسایی کانون‌های حساس آلوده به آفت برگ‎خوار بلوط در استان خبر داد.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از شناسایی کانون‌های حساس آلوده به آفت برگخوار بلوط در استان خبر داد.

شیرزاد نجفی در بازدید مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از کانون‌های حساس آلوده به حساس آفت پروانه جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط به همراه اظهارکرد: این آفت در جنگل‌های زاگرس از جمله آفاتی است که می‌تواند خسارت‌های شدید و جبران‌ناپذیری بر پیکره درختان ارزشمند بلوط وارد کند.

وی اضافه کرد: گستردگی و پراکندگی درختان بلوط و انتشار این آفت در سطح جنگل‌های زاگرس، عملیات حفاظت و مراقبت را با مشکل مواجه کرده است.

نجفی با بیان اینکه کانون‌های مهم و حساس آلوده به این آفت شناسایی شده است، ادامه داد: دستور اقدامات پیشگیرانه و عملیات سم‌پاشی در بخش سپیددشت، چم چیت و دیگر نقاط بحرانی آلوده به این آفت در روزهای آینده انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: امیدواریم با سم‌پاشی و مراقبت از کانون‌های حساس، بتوانیم گام مؤثر و بلندی در امر حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط برداریم.

در ادامه بهمن افراسیابی، مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تغییر اقلیم، عدم بارش‌های مناسب سالانه، ورود ریزگردها به کشور و نشستن بر روی برگ درختان و بستن روزنه آن‌ها، گرم شدن هوا و... می‌تواند از عوامل شیوع این آفت باشد.

وی بهترین راه مبارزه با این آفت را، سم‌پاشی عنوان کرد و افزود: از هیچ کوششی برای نجات جنگل‌های زاگرس دریغ نمی‌شود و این امر یکی از اولویت‌های کاری سازمان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 97012005765، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین