پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دکتری یعنی اجتهاد؛ یعنی ما شخصی را پرورش می دهیم که در فن خود صاحب نظر و ایده باشد و تئوری ابداع کند به این شخص می توان گفت دکتر و امروز هر فردی که مدرک دکتری داشته باشد دکتر نیست.

شعار سال: حجت الاسلام علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص ابلاغیه ی وزارت علوم مبنی بر ممنوعیت تأسیس رشته محل جدید در مقطع دکتری گفت: در برابر این بخشنامه دو رویکرد وجود دارد اول اینکه ما در کمیسیون آموزش با توسعه بدون مبنا و بی جهت مخالف هستیم یعنی اگر غیر اصولی علم و مدرک بخواهد افزایش یابد اشتباه است.

او ادامه داد: اما اگر دانشگاهی به تعداد کافی عضو هیأت علمی از استادیار و دانشیار تا استاد تمام در اختیار داشته و زیرساخت های توسعه و ادامه ی تحصیل در این دانشگاه وجود داشته باشد، قفل کردن و محدود کردن آن مصلحت نیست.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دکتری یعنی اجتهاد؛ یعنی ما شخصی را پرورش می دهیم که در فن خود صاحب نظر و ایده باشد و تئوری ابداع کند به این شخص می توان گفت دکتر و امروز هر فردی که مدرک دکتری داشته باشد دکتر نیست.

سلیمی ادامه داد: اگر واقعا این همه دکتر در کشور ما وجود دارد، پس چرا در علوم مختلف ما تا این حد وابسته و نیازمند هستیم که این نشان می دهد در برخی از رشته ها و بعضی دانشگاه ها به معنای واقعی کلمه دکتر تربیت نمی شود که در این رشته ها باید اعمال نظر صورت گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایسکانیوز، تاریخ انتشار 21 فروردین 97، کد مطلب: 920828، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
ایشان درباره این دانشگاه ها به این نکته اشاره نکرده بود که سیستم های آموزشی در دانشگاه های ایران به کلی به نظرم غلط است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین