پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام اینکه در طول چهار سال گذشته ۱۴۰ استاد جدید بدون رانت و باندبازی وارد دانشگاه علامه طباطبایی شدند، از بازگشت ۳۰ استادی که در دولت دهم از دانشگاه رانده شده بودند، به این دانشگاه خبر داد.

شعار سال: حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که در گذشته انتقاداتی نسبت به رانتخوراری علمی و نحوه استخدام اساتید مطرح بود؛ آیا در حال حاضر همچنان این روند وجود دارد یا جلوی آن گرفته شده‌است؟ اظهار داشت‌: حدود ۱۷۰ نفر عضو هیات علمیِ جدید در چهار سال گذشته به دانشگاه علامه اضافه شد؛ در مجموع در میان اساتیدِ جدیدی که وارد دانشگاه شدند، می‌توانم ادعا کنم که حتی یک نفر با رانت، باندبازی و دلایل غیرعلمی وارد دانشگاه نشد، بلکه همگی از طریق فراخوان آمدند، در گروه‌های علمی مورد سنجش قرار گرفتند و دوباره یک گروه متخصص دیگر به لحاظ علمی آن‌ها را مورد سنجش قرار دادند و وقتی از توانایی آن‌ها مطمئن شدیم، وارد دانشگاه شدند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام اینکه در طول چهار سال گذشته ۱۴۰ استاد جدید وارد دانشگاه علامه طباطبایی شدند، از بازگشت ۳۰ استادی که در دولت دهم از دانشگاه رانده شده بودند، به این دانشگاه خبر داد.

سلیمی با تاکید بر ارزیابی کیفیت آموزشی و پژوهشی اساتید، افزود: هر سال نامه‌ای شامل نتایج و ارزیابی فعالیت آموزشی و پژوهشی اساتید به آن‌ها داده می‌شود؛ به طور مثال ارزیابی که دانشجویان از آن‌ها دارند یا میزان فعالیت‌های پژوهشی و تولید علمی که داشتند، در این نامه با جزییات آمده است و اگر در این زمینه‌ها نقطه ضعفی داشته باشند، اخطار داده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر نقطه ضعف و کم کاری اساتید ادامه دار باشد، دیگر نمی‌توانند به عنوان عضو هیات علمی ادامه کار دهند. اساتید جدیدی که در این مدت وارد دانشگاه شدند، تقریبا اکثریت قریب به اتفاقشان مشکلات این چنین نداشتند و ارزیابی‌های آموزشی آن‌ها مثبت بوده و پژوهش انجام دادند؛ شاید فقط شش الی هفت نفر از این اساتید با افت کیفیت رو به رو بودند که به آن‌ها اخطار داده شده و زمان معینی برای برطرف کردن نواقص مشخص شده است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه اساتیدی که در دوران‌های گذشته وارد دانشگاه شدند، دائما مورد رصد قرار می‌گیرند، عنوان کرد: به طور مثال اگر ارزشیابی آموزشیِ استادی پایین باشد یا تولیدات علمی به اندازه کافی نداشته باشد، به او اخطار داده می‌شود یا حتی ممکن است، مدتی از تدریسِ بیش از حد موظف، منع شود یا بعضی کلاس‌ها از او گرفته شود که البته بار‌ها اتفاق افتاده است تا استاد بتواند کیفیت آموزشی و توان پژوهشی خود را بازگرداند.

سلیمی با تاکید بر استمرار مراقبت و نظارت بر اساتید، خاطرنشان کرد: ممکن است شیوه تدریس، مباحث مطروحه یا محتوای مورد تدریس برخی اساتید مورد پسند برخی دانشجویان نباشد. از دانشکده خواسته‌ایم که اگر دانشجویانی در رشته‌ای از مباحث استادی یا شیوه تدریس او رضایت نداشتند، از استاد دیگری همزمان در‌‌ همان درس استفاده کنند تا به مشکلی برخورد نکنند.

وی همچنین درباره دانشجویان محروم از تحصیل در این دانشگاه و علت محرومیت آن‌ها گفت: آماری در حال حاضر ندارم؛ اما عمدتا علت محرومیت تمام دانشجویان محروم از تحصیل علامه، دلایل آموزشی دارند؛ به طور مثال از پایان نامه دفاع نمی‌کنند و زمان زیادی طول می‌کشد یا نمرات لازم را کسب نمی‌کنند. نکته قابل ذکر این است که در این دوره به هیچ وجه هیچ دانشجویی به علت موضوعات سیاسی، محروم از تحصیل نشده است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: دو نفر از دانشجویان ستاره دار از دوران قبل همچنان نتوانستند به دانشگاه بازگردند که البته حل مشکل این دانشجویان، در اختیار دانشگاه نیست و باید از طریق مراجع دیگری پیگیری شود. به ما گفته شده که موضوع این دو دانشجو در حال پیگیری است و تا جایی که قانون اجازه دهد، مشکل آن‌ها برای بازگشت به دانشگاه حل می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 610826: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
ایشالله روزی برسهکه هیچ دانشجو و استاد ستاره داری نداشته باشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین