پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۴۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲
آذری جهرمی اظهار داشت: طبق گزارش هایی که داریم پیام رسان های داخلی در برخی از پارامترها تا ده برابر رشد شاخص های کیفی داشتند که توفیق خوبی محسوب می شود.
شعارسال: محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به حمایت از پیام رسان های داخلی اظهار داشت: موضوعی که وجود دارد این است که شورای عالی فضای مجازی در مصوبات 36 تا40ام خودش تکالیفی را برای حمایت از پیام رسان برای دستگاه های مختلف مشخص کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخشی از وظایف در حوزه زیرساخت ها، حمایت از زیرساخت های فنی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که این اقدامات انجام شده است. به طور مثال ارائه بسته های قیمتی با قیمت پایین تر برای مصرف کننده انجام شده است. پهنای باند رایگان به پیام رسان ها باید داده می شد که انجام شده و الان ظرفیت بیش از آنچه در اختیار پیام رسان های بین المللی است در اختیار پیام رسان های داخلی به طور رایگان گذاشته شده است. ظرفیت مراکز داده و زیر ساخت های ارتباطی به اندازه ای که مورد نیاز پیام رسان های داخلی بوده در اختیارشان قرار گرفته است. همچنین وام های کم بهره نیز به پیام رسان های داخلی داده شده است.

وی ادامه داد: پیام رسان داخلی یک بنگاه بخش خصوصی است و طبیعتا برای جلب اعتماد مردم، باید خودش تلاش کند تا بتواند خدمات فنی خوب، خدمات مناسب قابل رقابت و خدمات زیر ساخت مناسبی ارائه دهد.

ورود به حریم خصوصی کاربران به قانون مجازات اسلامی افزوده می شود

آذری جهرمی اظهار داشت: از بعد اعتماد عمومی، پیام رسان های داخلی به خصوص در حوزه حریم خصوصی و عدم برخورد سلیقه ای با فعالینی که در عرصه رسانه هستند، پیگیر این مسائل هستند و مطالباتی دارند؛ که نیازمند حمایت های قانونی هستند.

او ادامه داد: فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حریم خصوصی و تاکید بر حرام بودن سرکشی به اطلاعات مردم بسیار راهبردی است. در حال پیگیری هستیم تا با مجلس مصوبه ای داشته باشیم و حوزه ورود به حریم خصوصی را تبیین کنیم و به قانون مجازات اسلامی افزوده شود که قوه قضاییه نیز همکاری خوبی در این عرصه دارد.

آذری جهرمی گفت: مخصوصا بعد از فتوای مقام معظم رهبری فضا بسیار آماده تر شده تا این قانون تببین شود و به یک بسته حمایتی برای مدیران پیام رسان ها در برابر حفاظت از حریم خصوصی کاربرانشان باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از بعد عدم برخورد سلیقه ای مرکز ملی تمام تلاش خود را می کند. همانطور که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی نیز آمده است، همان برخوردی که با فعالین در پیام رسان های خارجی است باید همان فعالیت نیز داخل کشور انجام شود و با نهایت سعه صدر دیده شود. تشکیک هایی در این عرصه وجود دارد که دادن تضمین های لازم چه به لحاظ قانونی و شفاف سازی این موضوع از سوی شورای عالی فضای مجازی و یا حتی مجلس می تواند حمایت کننده از پیام رسان ها باشد.

در برخی پارامترها پیام رسان های داخلی رشد ده برابری داشتند

آذری جهرمی با اشاره به رشد پیام رسان های داخلی اظهار داشت: در 3-4 ماه اخیر توسعه های خیلی خوبی دیده شده است. طبق گزارش هایی که داریم پیام رسان های داخلی در برخی از پارامترها تا ده برابر رشد شاخص های کیفی داشتند که توفیق خوبی محسوب می شود؛ البته تا رسیدن به استانداردهای بین الملی همه باهم باید تلاش بیشتری کنیم و به عنوان یکی از ظرفیت ها و زیر ساخت های توسعه اقتصاد دیجیتال باید روی پیام رسان های داخلی تمرکز ویژه ای داشته باشیم.

آذری جهرمی در پایان اظهار داشت: آقای رییس جمهور نیز در این خصوص تاکید دارند تا پیام رسان های بومی جا بیافتند؛ البته ایشان در کنار این موضوع تاکید دارند که خدماتی که به مردم داده می شود باید کیفیت لازم را داشته باشد و سرویس هایی را با ارائه نیازمندی های مناسب مردم در اختیارشان قرار بگیرد که این وظیفه ما را سنگین تر می کند. ما هم به بسته حمایتی خود می پردازیم و بخش خصوصی ما که همان پیام رسان ها هستند نهایت تلاش خود را می کنند و امیدواریم نتایج مناسبی حاصل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1397 ، کدخبر: 6502578 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این تاکید رهبری به مسیولان اگر درست اجرا بشه اعتماد ملی رو تقویت خواهد کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
رهبری دقیقااا در جاهایی که بیشترین نیاز به یک مساله بود ورود کردن و بهترین کارو انجام دادن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
رهبری درباره بمب هسته ای هم فتوایی دارد ایشان همیشه در رهنمود های خود به مسئولین نظام نقش سازنده ای را ایفا کرده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
واقعا احساس میکنم که این فتوای رهبری معظم از لحاظ شرایط کنونی دارای اهمیت کمتری از قتوای بمب هسته ای نباشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین