پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۹۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴
دولت حسن روحانی پس از افتضاحی که در قضیه حقوق های نجومی به وجود آمد موظف شد تا بر اساس قانون و تصویب نمایندگان سامانه ای طراحی شود تا حقوق مدیران و وزرا شفاف سازی شوداما دولت این سامانه را زراحی نکرده تا تعدادی از نمایندگان به دلیل بی توجهی روحانی و وزیر اقتصاد به قوه قضاییه شکایت کنند.

شعار سال: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف به شفاف‌سازی حقوق وزرا و مدیران دولتی در سامانه‌ای شده است که باید همه حقوق و مزایای مدیران و وزرا باید زیر نظر وزارت اقتصاد پرداخت شود اما جالب اینجاست که هنوز دولتی ها در این خصوص اقدامی انجام نداده اند.

ابوترابی نماینده مجلس در این خصوص می گوید: نمایندگان در این رابطه از رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد به قوه‌قضائیه شکایت می‌کنند. طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود سامانه‌ای را برای شفاف‌سازی حقوق مدیران و وزرا طراحی کند اما تاکنون این سامانه طراحی نشده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی هستند، گفت: طبق این ماده از رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد درباره عدم اجرای این حکم از برنامه ششم به قوه‌قضائیه شکایت می‌شود و در صورت تصویب این گزارش در صحن، این شکایت به قوه‌قضائیه ارسال خواهد شد.

این نماینده مجلس خبر داده که علاوه بر این تعدادی از نمایندگان طرح سوال از وزیر اقتصاد را درباره عدم اجرای حکم برنامه ششم مبنی بر شفاف‌سازی حقوق وزرا و مدیران دولتی امضا کردند که این سوال نیز اعلام وصول خواهد شد.

اما ماجرا فقط به وزیر اقتصاد ختم نمی شود زیرا شنیده شده نمایندگان اینبار روحانی را نیز می خواهند به مجلس بکشانند و از وی سوال کنند، هرچند پیش از این دو بار قرار بوده رئیس جمهور به مجلس برود و پاسخ سوال نمایندگان را بدهد اما هر دو بار قبل به بهانه های مختلف این موضوع لغو شده اما اینبار شفاف سازی حقوق وزرا و مدیران دولتی احتمالا روحانی را به مجلس بکشاند.

محمدرضا صباغیان دیگر نماینده مجلس درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه حقوق و پاداش و دریافتی مدیران و وزرا و مسؤولان در قانون برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده بود و دولت باید تا پایان سال ۹۶ این سامانه را راه‌اندازی می‌کرد اما به تکلیف قانونی خود عمل نکرد. نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس ادامه داد: تعداد زیادی از نمایندگان سوال از رئیس‌جمهور درباره عدم اجرای حکم برنامه ششم مبنی بر راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی حقوق و دستمزد و پاداش مسؤولان را امضا کردند.

سیدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز درباره طرح سوال سوم نمایندگان مجلس از حسن روحانی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرح سوالی را درباره علل عدم‌شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونان دولت در دستور کار قرار داده و آن را امضا کرده‌اند.

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه که مجلس آن را مصوب کرده، مقرر شده دولت از ابتدای اجرای این قانون، یعنی از ابتدای سال گذشته، نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای جهت ثبت و شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونان وزرا اقدام کند اما تاکنون این کار انجام نشده است. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس در طرح سوالی، خواستار پاسخگویی رئیس‌جمهور نسبت به علل اجرایی نشدن مصوبه مجلس درباره برنامه ششم پیرامون راه‌اندازی نشدن سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونان وزرا شده‌اند. ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره علل عدم‌شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونان دولت، پس از نهایی شدن تعداد امضاها، تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت افکارنیوز، تاریخ 29 فروردین 97، شماره: 734151: www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
امیدواریم که همین شکایت هم لابی نشه و به نتیجه برسه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
رئیس جمهوری تا به الان هیچ واکنش مثبتی نسبت به مخالفان خود از خود نشان نداده است ؛ باید هم از ایشان شکایت شود
ا.ح75
ناشناس
Belgium
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
مجلس و ریاست جمهوری تا وقتی با هم هماهنگ نباشند خیلی از مشکلات ناهماهنگی که بین قوه ی مقنهه و مجریه وجود داره همچنین ادامه پیدا می کنه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
دولت روحانی که داره ابروی اصلاحات و میبره.
ا.ف75
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
با سلام نمایندگان محترم مجلس شما فردای قیامت باید جواب مردم را بدهید. از اختیارات قانونی خود در جهت حل مشکلات مردم استفاده کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین