پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۱۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
عضو کابینه دولت دهم گفت: احمدی نژاد تمام زحمات کابینه دولت‌های نهم و دهم را به ثمن بخس فروخت و در قربانگاه رفاقت بازی‌های خود به مسلخ برد.
شعارسال: روح‌الله احمدزاده کرمانی درباره بیانیه 43 نفر از اعضای کابینه‌های نهم و دهم که در واکنش به رفتارهای احمدی‌نژاد منتشر شد، ضمن حمایت از این حرکت انقلابی اظهارداشت: تذکر امری ممدوح و سفارش شده است. کسانی که در مناصب اجرایی و کلان اجتماعی قرار می‌گیرند باید ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند و حتما باید دیگرانی هم باشند که از باب امر به معروف و نهی از منکر تذکرات مصلحانه بدهند؛ البته جایز است این تذکرات در زمان مناسب صورت بگیرد تا اثرات بهتری در پی داشته باشد.

وی افزود: به عنوان عضوی از دولت دهم و کسی که همراهی چندین ساله با مجموعه‌ دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه خود دارد معتقدم که ای کاش این بیانیه خیلی زودتر از اینها منتشر می‌شد تا با بحران‌ آفرینی‌های حلقه منحرف اطراف احمدی‌نژاد این همه هزینه به کشور وارد نشود و کاش در همان سال های ابتدایی انحراف احمدی نژاد این همبستگی نظری به وجود می‌آمد تا بتوانیم وی را متوجه کنیم که این مسیر نادرست و ناصواب است.

احمدزاده کرمانی تصریح کرد: خبر دارم که حداقل 40نفر دیگر از اعضای دولت‌های نهم و دهم از چنین نامه‌ای بی‌اطلاع هستند و ای کاش نظر اینها هم خواسته می‌شد و با یک همفکری و تبادل نظر این کار مهم صورت می گرفت.

معاون احمدی‌نژاد در دولت دهم با محکومیت رفتارهای احمدی‌نژاد تصریح کرد: تضعیف نهادها و ارکان حاکمیت کار درستی نیست. آن هم از سوی کسی که پیش از این پذیرفته در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی بیاید و کاندیدای ریاست جمهوری، نماینده مجلس شود و یا هر منصب انتخابی دیگری شود که باید به لوازم قانونی و منطقی آن تن در دهد و این ها ایرادهایی است که به احمدی نژاد و گفتار او وارد است.

احمدزاده کرمانی با بیان اینکه احمدی‌نژاد خودش در روند انتخاباتی همین کشور به عالی‌ترین مقام اجرایی رسیده است، اظهارداشت: باید اکنون به این سوال پاسخ دهد که آیا در زمان انتخاب او هم انتخابات آزاد نبود؟ آیا همان شورای نگهبانی که او را متهم به مهندسی انتخابات می‌کند، احمدی‌نژاد را با یک فرایند مهندسی شده به سمت ریاست جمهوری انتخاب کرد؟ اگر اینگونه است بیا و به این امر اعتراف کن!

وی تصریح کرد: باید به احمدی نژاد گفت که اگر معتقد است در یک فرآیند مهندسی شده به ریاست جمهوری رسیده پس او هشت سال غاصب بوده که دو دوره چهارساله بالاترین سمت اجرایی کشور را غصب کرده است! و باید از احمدی نژاد پرسید که این سخنان با مبانی اخلاقی، شرعی و فقهی او سازگار است؟ اینها تناقض‌ها و پارادوکس‌هایی است که در حرف‌های احمدی نژاد وجود دارد که توقع می‌رفت در بیانیه 43 نفر از اعضای هیأت دولت مطرح می‌شد.

این عضو کابینه دهم با انتقاد از اینکه احمدی نژاد کل مقوله عدالتخواهی را به دو نفر تقلیل داد، گفت: چه بسا اگر این دو آدم دستگیر نمی‌شدند این گفتمان عدالتخواهی پرشور احمدی نژادی هم شکل نمی گرفت و اگر امروز بقایی شاد و شادان در خیابان‌های تهران جولان می‌داد و مشایی در محدودیت‌های قانونی نبود احمدی نژاد هم به این معنا عدالتخواه نبود.

احمدزاده کرمانی با اشاره به متن نامه احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: احمدی نژاد هشت سال در دولت فعالیت کرد، اما خیال می کند در هشت سال مدیریتش وضعیت کشور کاملا به سامان بود که امروز تصویری سیاه و مشوش از فضای اداری کشور ارائه می‌دهد. اگر اینگونه است بیاید و به ابهامات پاسخ بگوید.

این عضو کابینه دهم خطاب به احمدی نژاد گفت: شما باید بدانید با یک آدم عادی تفاوت دارید و هشت سال مقام عالی کشور بودید و هر کلام و حرفی که می‌زنید و کلامی که به کار می‌برید باید تمام مبانی آن را برای مردم تبیین و برای افکار عمومی استدلال بیاورید! نمی‌توانید با کلمات خود اصل ساختار تقنینی، قضایی و اجرایی کشور را تخطئه و نهادهای ناظری مانند شورای نگهبان را محکوم کنید. آن هم با کلماتی که 40 سال است دشمنان قسم خورده این انقلاب به کار می‌برند.

وی با بیان اینکه رفتار و کلمات احمدی نژاد به بسیاری از جوانان و افراد عادی جامعه که از پشت پرده‌‌های اجرایی کشور خبرندارند اینگونه القا می‌کند که در پستوخانه‌های دولت، مجلس و قوه قضاییه هر لحظه فساد تولید می‌شود، تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم در کشور ایرادی نیست. اشتباه نیست. اما بسیاری از نیروهای خدوم و زحمت کش در سیستم دولت، مجلس و قوه قضاییه مشغول خدمت هستند. اما او همه چیز را رو به زوال و افول نشان می دهد.

احمدزاده کرمانی گفت: در طول هشت سال خدمت دولت نهم و دهم اقدمات خوبی صورت گرفت. طرح مسکن مهر، طرحی بود که منصفان جامعه تایید می‌کنند که به درد اقشار کم درآمد جامعه خورد. سهام عدالت و هدفمندی یارانه ها هم همینطور. هدفمندی یارانه ها صرفه جویی ارزی زیادی داشت و در قاچاق سوخت جلوی خروج ارز زیادی را گرفت.

وی تغییر رابطه دولت و مردم در دولت‌های نهم و دهم را از برکات این دولت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: ای کاش احمدی نژاد این دستاوردها را سرمایه ای برای بازسازی گفتمان انقلاب اسلامی می کرد و چوب حراج به آن نمی زد و این ارزش‌ها را به قربانگاه دو انسان معلوم الحال به نام بقایی و مشایی نمی برد.

عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه این رفتارهای احمدی نژاد قمار بر سر هیچ بود، گفت: او تمام زحمات کابینه دولت های نهم و دهم و حمایت های مقام معظم رهبری را به ثمن بخس فروخت و در قربانگاه رفاقت بازی های خود به مسلخ برد.

احمدزاده کرمانی به سوءاستفاده‌های برخی جریانات از رفتارهای احمدی نژاد و تخریب نیروهای انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی دوستان در بوق و سورنای سیاسی خود می‌دمند که چرا از احمدی نژاد ارزش گذشتید، شما که یاوران او بودید. البته باید به اینها گفت این نقطه گفتمان انقلاب است که پای اصول خودش می‌ایستد و آن را فدای اشخاص نمی کند. همانطور که حضرت امیر مومنان می‌فرمایند «ان الحق و الباطل لا یعرفان باقدار الرجال» ما حق و باطل را به آدم ها نمی شناسیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی یک دهه همه چیز کشور را فدای فردی به نام میرحسین موسوی کردند، گفت: اینها علی‌رغم همه هزینه‌هایی که فتنه انگیزان برای نظام، انقلاب و مردم به وجود آوردند هنوز حاضر نیستند عرض تعذر به ساحت مقام معظم رهبری و ملت بیاورند. اما ما با محکومیت رفتارهای احمدی‌نژاد عرض تعذر به درگاه مردم آوردیم.

احمدزاده کرمانی تاکید کرد: گفتمان انقلاب روی آدم ها متوقف نمی شود. احمدی نژاد تا زمانی که بر روی اصول ایستاد از او حمایت کردیم و امروز او را از خود نمی دانیم. چرا که وی فاصله خود را با سرعت زیادی از قطب انقلاب اسلامی دور می کند و بدیهی است که جریان انقلابی اصول خودش را تعریف می کند و از احمدی نژاد هم عبور خواهد کرد. همانطور که در طول انقلاب از منتظری، بنی صدر، موسوی، کروبی و ... عبور کرد، امروز هم از احمدی نژاد عبور می کند.

وی گفت: اگر احمدی نژاد به دامان مردم و اطاعت از ولایت بازگردد و موضع خودش را با جریان انحرافی مشخص کند باز هم از او حمایت می کنیم چرا که قائل به اشداء علی الکفار رحماء بینهم هستیم.

این عضو کابینه دهم لجاجت را خارج از گفتمان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نپذیرفتن استعفای شهردار تهران مصداق لجاجت سیاسی است. وقتی شهردار خودش می ‌گوید توانایی جسمی ندارد و مریض است، عده‌ای سعی می‌کنند با مردم لجاجت کرده او را حفظ کنند. بنابراین نمونه‌هایی مانند نجفی، کروبی و موسوی نشان می‌دهد این گفتمان‌ بر اشخاص متوقف است نه بر معیار و این عملکرد عکس گفتمان اصولی و ارزشی است که بر معیارها متوقف است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   آنا، تاریخ انتشار 31 فروردین 97، کدخبر:  382015،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
احمدی نژاد سند ننگینی از فردیه که تباید بهش هیچ وقت اعتماد میشد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
آقای احمدی نژاد باید بداند که دوباره محبوب شدن به این سادگی ها نیست ؛ نمیشود شبیه اپوزوسیون ها بود و محبوب شد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
احمدی نژادی که تا همین چند سال پیش یک فرد غیور انقلابی بود الان شده است مخالف ولایت و ...؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین