پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۳۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: تلگرام در ایران بالغ بر 41میلیون کاربر دارد، لذا این خطر وجود احساس می شود که این پیام‌رسان، ارز ملی و پول مردم را جهت خرید ارزهای مجازی دریافت کنند و بعد هم دیگر امکان بازگشت این ارزها نباشد.
شعارسال: محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص آسیب های پیام رسان های خارجی، اظهار داشت: تلگرام، جدای از اینکه به لحاظ امنیتی، فرهنگی و اجتماعی آسیب‌هایی را برای کشور ایجاد کرده است اما بحث اقتصادی که به تازگی راه اندازی کرده با عنوان ارزهای رمزگذاری شده و پول مجازی خطرات بیشتری رابرای کاربران ایجاد می کند.

نماینده مردم چناران درمجلس خاطرنشان کرد: تلگرام در ایران بالغ بر 41میلیون کاربر دارد، لذا این خطر احساس می شود که این پیام‌رسان، ارز ملی و پول مردم را جهت خرید ارزهای مجازی دریافت کنند و بعد هم دیگر امکان بازگشت این ارزها نباشد، از این لحاظ این پیام‌رسان می‌توانند یک مشکل امنیتی ایجاد کند.

محمد دهقان عنوان کرد: یک مرجعی باید وجود داشته باشد که به مشکلات افرادی که  ارزهای مجازی را خریداری می‌کنند و فردا دچار مشکل شوند، رسیدگی کنند اما در این بستر، هیچ مرجعی وجود ندارد زمانی که این اتفاق روی دهد مردم نسبت به حکومت بدبین می‌شوند که چرا شما جلوی تلگرام را نبستید و اجازه دادید که تلگرام ارز مجازی به فروش برساند، چرا جلوی آن را نگرفته و آن را مسدود نکردید.

وی افزود: کشورهای بزرگی مثل روسیه، چین و ...، همه به سمت پیام‌رسان‌های داخلی حرکت کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند پیام‌رسان اروپایی و آمریکایی در کشورشان هر کار که می‌خواهند، انجام دهند.

وی تأکید کرد: کشورهای مهم دنیا به دنبال این هستند که یک پیام‌رسان بومی داشته باشند و نیاز خودشان را درزمینهٔ اطلاع‌رسانی و فعالیت مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس درخصوص امینیت پیام رسانهای داخلی گفت: به لحاظ حفظ حریم خصوصی وظیفه دارند امنیت کاربران را حفظ کنند طبق فرمایش مقام معظم رهبری نقض حریم خصوصی در پیام رسان های داخلی حرام شرعی است.

وی ادامه داد: هم اکنون درتلگرام به هیچ وجه حریم خصوصی افراد رعایت نمی شود و هر مطلبی در تلگرام بگذارید در دست بیگانگان میافتاد و در جریان اخبار و عکس ها و اطلاعت فردی افراد هستند.

این نماینده مجلس گفت: تعجب ما از افرادی است که نسبت به شبکه های مجازی پیام رسان های  خارجی که وابسته به شبکه اطلاعاتی بیگانگان هستند حسایست ندارند و ایرادی به آنها نمی گیرند که همه اطلاعت افراد در دست بیگانگان قرار میدهند  خودم همین تلگرام که  یکی از هیئت مدیره آنها از صهیونیست ها است.

دهقان  افزود: اگر نگاه بدبینامه به پیام رسان های داخلی داشته باشیم و بگوییم که حریم خصوصی نقض میشود طبیعتا نقض حریم خصوصی توسط افراد بومی که در داخل کشور فعالیت میکنند قابل پیگیری است اما نقض حریم خصوصی توسط  شبکه های پیام رسان خارجی خطرناک است و تمام اطلاعات ما در دست سرویس های امنیتی خارجی قرار میگیرد وقابل پیگیری نیست.ما خودمان نیز به این حساسیت نیز وافق هستیم و این حساسیت را داریم.

دهقان بابیان اینکه ما غفلت کردیم و دیر به سمت پیام‌رسان بومی حرکت کردیم، گفت: یک پیام‌رسان خارجی مثل تلگرام آمده و در تمام منازل مردم ورود پیداکرده و به‌نوعی با سرنوشت کشور از طریق فضای مجازی بازی می‌شود بنابراین راهی  جز تقویت پیام رسان های داخلی نداریم و اولین قدم را باید دولتی ها بردارند دستگا های حکومتی باید از تلگرام کوچ کنند و به سمت پیام رسان های داخلی بیاییندو بعد هم به‌محض اینکه زمینه فراهم شد، پیام‌رسان‌های خارجی مثل تلگرام را مسدود کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار:1 اردیبهشت 97، کدخبر: 1343165 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
امیدوارم که واقعا هدف از فیلترینگ تلگرام کمتر کردن اطلاعات مردم نبوده باشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
تلگرام داره با امنیت ملی مبارزه میکنه
باید همه مردم در این زمینه هشیار باشیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
اینا همش شده است بهانه ای مسخره برای بستن تلگرام
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
ای کاش زودتر این منبع فساد نابود بشه
ن.ف83
ناشناس
United States
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
با اگاهی سازی برای مردم مطمئنا میتونید اعتماد سازی بکنید که مردم به سمت پیامرسان های داخلی برن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین