پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی پس از اشاره به تاثیر نوسان نرخ دلار بر صنعت غذا عنوان کرد: در بخش‌های دیگر مثل حقوق و دستمزد هم با افزایش هزینه رو‌به‌رو بودیم. برهمین اساس منطقی نیست که فکر کنیم صنایع مختلف با افزایش قیمت کمتر از ۲۵ درصد مواجه باشند و کار خود را با نرخی کمتر از این درصد پیگیری کنند.

شعار سال: پس از شروع نوسانات دلار، بازارهای مختلف نگران سرایت این نوسان بودند. آیا صنایع غذایی نیز از نوسان دلار متاثر می‌شوند؟

کاوه زرگران، دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی، درخصوص تاثیر نوسان دلار برصنایع غذایی گفت: در شرایط حاضر دولت در مورد کالاهای ضروری در نظر دارد تا تصمیمات جدیدی اتخاذ کند. براین اساس باید در نظر داشت که در مورد برخی کالاهای اولیه باتوجه به اینکه نرخ مبادلاتی ثابت است تولیدکننده‌ای که مواد اولیه وارد می‌کند دلار ۳۸۰۰ تومانی را پرداخت خواهد کرد. مابه‌التفاوت سوبسید ارزی را هم دولت پرداخت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در برخی از اقلام مانند شیر خام تقریبا افزایش قیمت دلار تاثیری نخواهد داشت. اما در بسیاری از حوزه‌ها افزایش ۱۱ درصدی قیمت ارزی داشتیم که این افزایش در قیمت‌های نهایی لحاظ می‌شود.

زرگران تصریح کرد: همچنین در بخش‌های دیگر مثل حقوق و دستمزد هم با افزایش هزینه رو‌به‌رو بودیم. برهمین اساس منطقی نیست که فکر کنیم صنایع مختلف با افزایش قیمت کمتر از ۲۵ درصد مواجه باشند و کار خود را با نرخی کمتر از این درصد پیگیری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای کنترل شرایط اقتصادی موجود، تعدیل هزینه‌ها از سوی دولت و امتناع از سرکوب قیمتی است تا مانع بروز زیان انباشته قیمت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 1 اردیبهشت 97، کد مطلب: 234971: www.tejaratnews.comr


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
واقعا ادم میمونه که تو این جامعه چطوری میشه زندگی کرد؟
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
چرا اخه مردمو دیگه برای غذا خوردن اذیت می کنید خدا ازتون نگذره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین