پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه در اواخر فروردین، سرما یک هزار و 341 میلیارد و 153 میلیون ریال به بخش کشاورزی خسارت زده است.

شعارسال: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه در اواخر فروردین، سرما یک هزار و 341 میلیارد و 153 میلیون ریال به بخش کشاورزی خسارت زده است.

امیرعباس جعفری اظهارداشت: با توجه به گزارش های جدید اکیپ های اعزامی جهاد کشاورزی استان برای برآورد خسارات وارده به بخش کشاورزی برآوردهای اولیه سرمازدگی روزهای ۲۷ و ۲۸ فررودین ماه امسال یک هزار و 341 میلیارد و 153 میلیون ریال در بخش کشاورزی، زراعی، باغی و منابع طبیعی برآور شد.

وی با بیان اینکه سرمای زودرس بهاره اواخر فروردین ماه با دمای منفی ۲ درجه و دمای خاک تامنفی ۷ درجه موجب بروز خسارات زیادی در بخش کشاورزی شد افزود: در این راستا ۹۷۳هزار و ۵۰۰تن محصولات زراعی دچار خسارت شدند که بر اساس برآورد اولیه ارزش ریالی خسارت این محصولات ۹۸۰۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

جعفری برآورد اولیه خسارت ناشی از سرمازدگی ویخبندان را ۱۰۷۱۵۲۰ میلیون ریال، خشکسالی را ۱۰۴۰ میلیون ریال، سیل و تگرگ را ۱۲۹۱۸۴ و باد و طوفان را ۱۳۹۴۰۹ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به خسارت سرما در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه دار استان اعم از سیب و انگور اتفاق افتاده است که برآورد نهایی خسارت پس از میوه دهی محصول و دیگر بررسی های میدانی و تهیه گزارش تکمیلی اعلام می شود.

جعفری میزان خسارات ناشی از طوفان و تندباد روزهای ابتدایی فروردین ماه امسال را نیز در مجموع ۲۱۴۸۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این خسارات در بخش های کشاورزی، آب شرب، مدارس، مسکن، ماشین آلات، برق،راه و معابر شهری بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4277683، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین