پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
جان کری وزیر خارجه آمریکا شنبه بر لزوم ادامه مذاکرات صلح سوریه تحت نظارت سازمان ملل مطابق برنامه تعیین شده در ژنو تاکید کرد.

شعار سال: جان کری که روز جمعه وارد عربستان شد، پس از صرف صبحانه با عادل الجیبر همتای عربستانی اش در شهرک نظامی ملک خالد، گفت: میزان خشونت در سوریه از هر حیث تا 80-90 درصد کاهش یافته است و این بسیار چشمگیر است.

وی همچنین تاکید کرد که همکاری برای کاهش بیشتر درگیری و خشونت در سوریه باید مطابق برنامه در روز دوشنبه ادامه یابد.

کری همچنین از دیدار و گفت وگوی ناظران آمریکایی و روس در روز شنبه در امان و ژنو خبر داد و گفت که موضوعات مربوط به موارد گزارش شده نقض آتش بس توسط ارتش سوریه به بحث گذاشته خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد که با سرگئی لاوروف همتای روسی اش نیز در خصوص سوریه تلفنی گفت و گو خواهد کرد.

وی مدعی شد: به صراحت اعلام کرده ایم که حکومت اسد نمی تواند از این روند (آتش بس) به نفع خود بهره برداری کند، به ویژه در شرایطی که دیگران تلاش می کنند به آن پایبند باشند.

بر اساس گزارش رویترز کری و همتای عربستانی اش بر لزوم همکاری برای ادامه مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل و پایان دادن به درگیری ها در سوریه، یمن و لیبی تاکید کردند.

گفته می شود مقامات آمریکا طی چند هفته آتی با وزاری کشورهای عضو شورای خلیج فارس در منطقه دیدار خواهند کرد.

آتش بس موقت در مناطق جنگی سوریه با توافق دمشق به منظور برقراری آرامش و رساندن کمک های بشردوستانه از حدود دو هفته قبل آغاز شده است.

سوریه از سال 2011 تاکنون درگیر جنگی است که گروه های مسلح با حمایت برخی کشورهای منطقه و غرب علیه ملت و دولت این کشور به راه انداخته اند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999676 (5226656):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین