پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۲۴۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
مسعود شاه بختی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که در شرایط حاضر بیش از 98 درصد پوشاک وارداتی به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می شود، افزود: کالاهای قاچاق بدون کمترین هزینه راهی بازارهای داخلی شده و لطمات جبران ناپذیری به پیکره صنعت و تولید داخلی وارد می سازد.

شعار سال: وی افزود: در حال حاضر بیش از 60 تا 70 درصد مصارف محصولات نساجی در کشور مربوط به تولیدات خارجی و بقیه وابسته به تولید داخلی است.

شاه بختی همچنین اظهارداشت: قاچاق کالا از عمده ترین معضلات اقتصاد ایران است و این معضل تاثیرات نامطلوب خود را علاوه بر بخش تولید در زمینه اشتغال نیز گذاشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: کالاهایی که از مبادی رسمی با احتساب پرداخت عوارض، سود، حقوق گمرکی و حتی ارزش افزوده به کشور وارد می شود تولید داخلی از توان لازم برای رقابت با این نوع اجناس برخوردار است ولی در بحث قاچاق چنین نیست.

وی در ادامه افزود: کالاهای قاچاق بدون پرداخت هیچ هزینه ای اعم از عوارض، سود، حقوق گمرکی، مالیات بر واردات، بیمه، دارایی، مالیات برحقوق، مالیات بر عملکرد و بسیاری موارد دیگر به بازار های مصرف داخلی عرضه و با ارزان ترین قیمت به فروش می رسد.

شاه بختی با بیان اینکه کالای قاچاق از حیث قیمتی بر تولید ایرانی برتری دارد، اظهارداشت: متاسفانه ورود این نوع کالا ها به بازارهای داخلی بسیاری از واحدهای تولیدی کشور را به ورطه نابودی کشانده و خیل عظیمی از کارگران این مرز وبوم را خانه نشین کرده است.

وی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به کشور همچنان به قوت خود باقیست، گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید با قدرت و قوت هرچه تمامتر جلوی سیل اجناس قاچاق به بازارهای داخلی گرفته شود تا صنعتگران داخلی بتوانند با پشت گرمی و انگیزه بیشتر به امر تولید بپردازند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یادآورشد: قاچاق ضمن ایجاد صدمات فراوان بر پیکره اقتصاد کشور باعث کاهش تولیدات داخلی و افزایش نرخ بیکاری در جامعه می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مخبر، تاریخ 5 اردیبهشت 97، کد مطلب: 4760893: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
این یعنی این که واردات بی رویه داره کمر اقتصاد ایران رو میشکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین