پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
دانشکده مکانیک دانشگاه تهران با حمایت پارک علم وفناوری، درجهت حمایت از کالای ایرانی، ایده بازار امسال خود را با هدف جمع‌آوری ایده‌های برتر حوزه "لوازم خانگی" و رفع چالش‌های آن برگزار می‌کند.

شعار سال: محیامعصومی- ایده‌پردازی، طراحی محصول، راه‌اندازی و حفظ بقای آن کار بسیار دشواری است بخصوص در بازار‌های تجاری و پررقابت امروز که تقاضای محصولات مختلف و رنگارنگ نسبت به قبل دو چندان شده است و خانواده‌ها به دنبال محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب هستند، از این رو کارخانجات و شرکت‌های تولیدی سراسر کشور همواره با خلق ایده‌های نو در هرکدام از فرآیند‌های طراحی، تولید و عرضه در تهیه و تدارک نیاز‌های بازار و جلب مشتریان و مخاطبان بیشتر هستند.

اما در این راه پر از فراز و نشیب تنها پرداختن به مراحل طراحی تا تولید کافی نیست و بررسی محصولات عرضه شده در بازار و جلب رضایت مشتریان موضوع مهمی است که معمولا تمامی شرکت‌ها به تیم‌ها و گروه‌های خاصی برای این مسئله ماموریت می‌دهند تا مسائل و موانع موجود بر سر راه توسعه محصولات شرکت تولیدی را مطرح و چاره‌اندیشی کنند.

این چاره‌اندیشی و توسعه کسب‌وکار‌های داخلی با محصولات نوین بهانه‌ای شد تا درکنار نامگذاری سال ۱۳۹۷، به سال حمایت از کالای ایرانی، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه تهران همایش سوم جشنواره صنعتی رسم با موضوع «راه‌اندازی استارت‌آپ‌های لوازم خانگی» را برگزار کند.

درحقیقت انجمن علمی دانشکده مکانیک دانشگاه تهران ضمن برگزاری مسابقه ایده بازار لوازم خانگی با شعار "با رسم، ایده‌ات را می‌سازی! " بستری مناسب برای بروز ایده‌ها و رشد و پردازش آن‌ها ایجاد کند.

درباره این همایش و اهداف برگزاری آن با مینا مهرنوش مدیر استارت‌آپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هم‌صحبت شدیم، او بیان کرد: دانشگاه تهران در راستای تحقق هدف دانشگاه‌های کارآفرین و ایجاد شبکه‌سازی، یک جریان استارت‌آپی با مجموعه‌ای از رویداد‌ها را تدارک دیده است که ذی‌نفعان مختلف حوزه استارت‌آپی و اکوسیستم استارت‌آپی در این رویداد‌ها شرکت می‌کنند.

مهرنوش با اشاره به متفاوت بودن این دوره از رویداد نسبت به دوره گذشته، درمورد محوریت ایده بازار «رسم» پیرامون لوازم خانگی، آشنایی هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان وایده‌پردازن با حوزه لوازم خانگی، چالش‌ها و نیاز ها‌ی آن، اختراعات و طراحی‌های جدید، نمونه‌ها و ایده‌های نو و بدیع جهت ارائه هر چه بهتر ایده‌ها را بسیار ضروری و مهم دانست.

وی درباره نحوه برگزاری همایش بیان کرد: در این رویداد تیم‌ها و گروه‌های حاضر درباره موضوع مطرح شده ایده‌های خود را ارائه می‌کنند و ضمن غربالگری و داوری میان آن‌ها برترین ایده انتخاب خواهد شد. ایده برتر علاوه بر دریافت جایزه رویداد، تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد.

مدیر استارت‌آپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: از تمام کسب‌وکار‌های حوزه صنعت لوازم خانگی درخواست کردیم تا در این رویداد شرکت و مسائل، مشکلات و ایده‌های توسعه‌ای خود را ارائه کنند، از این رو در ظهر روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه این رویداد با حضور رئیس اتحادیه تولید و فروش لوازم خانگی، نماینده برتر خدمات پس از فروش در حوزه لوازم خانگی، رئیس شرکت بسته‌بندی و توسعه استارت‌آپ‌های لوازم خانگی همراه جمع کثیری از ایده‌پردازان و علاقه‌مندان و شرکت‌های ایرانی معروف این حوزه برگزار شد.

وی عنوان کرد: شرکت‌های تولیدی و کسب‌وکار مسائل، مشکلات و محور‌هایی که موجب توسعه کسب‌وکارشان بود را مطرح کردند و افراد و دانشجویان صاحب ایده؛ اهداف، آرزو‌ها و رویا‌هایی را که برای ایجاد کسب‌وکار نوپا داشتند، روش‌هایی و ایده‌هایی را برای حل مسائل آن‌ها ارائه دادند.

وی ادامه داد: سپس این افراد در شبکه و پلتفرم ایجاد شده در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هم‌گروه‌ها و شرکای خود را پیدا می‌کنند و کسب‌وکار خود را راه می‌اندازند، تحت حمایت منتور‌ها و سرمایه‌گذارانی موجود در شبکه قرار می‌گیرند.

مهرنوش تاکید کرد: بعد از گذشت یکماه نشستی را برگزار خواهیم کرد تا استارت‌آپ‌ها خلاصه طرح تجاری کسب‌وکار خود را در حضور داوران ارائه کنند و ایده و طرح برتر معرفی شود این ایده برتر ضمن دریافت جایزه، مشمول حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکتی که مسئله آن حل شده است، خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های انتخاب شده برای حضور در این رویداد کاملا ایرانی بودند، گفت: انتخاب حوزه صنعت لوازم خانگی و دعوت از تمام شرکت‌های ایرانی این حوزه، کاملا در راستای تحقق شعار سال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" بود چرا که این صنعت پتانسیل خوبی برای حمایت در حوزه نوآوری و محصول، خدمات پس از فروش، بازاریابی و مسائل حوزه منابع انسانی دارد.

مدیر استارت‌آپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره میزان استقبال دانشجویان و شرکت‌کنندگان تصریح کرد: با توجه به آنکه هنوز پیش رویداد دانشجویی توسعه استارت‌آپ‌های لوازم خانگی برگزار کردیم و وارد رویداد اصلی نشده‌ایم، اما استقبال خوبی را داشتیم و حدود ۱۳۰ دانشجو در این رویداد حاضر شده بودند؛ البته همه سخنرانی‌ها و محتوای رویداد ضبط و ثبت شده و قرار است آن‌ها را در شبکه‌های دانشجویی قرار دهیم تا تمام دانشجویان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 8 اردیبهشت 97، کد مطلب: 681202: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین