پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
پژوهشگران قصد دارند به منظور حل مشکلات کم آبی در «کیپ تاون» کوه‌های یخ شناور قطب جنوب را به آفریقای جنوبی منتقل کنند.

شعار سال: پژوهشگران قصد دارند به منظور حل مشکلات کم آبی در «کیپ تاون» کوه های یخ شناور قطب جنوب را به آفریقای جنوبی منتقل کنند.

نیک اسلونه، سرپرست گروه نجات محیط زیست گفت: «به منظور اجرای طرح عملیات بزرگ خرد کردن، انتقال و ذوب قطعه های بزرگ کوه های یخ شناور در سطح اقیانوس و تبدیل آنها به میلیون ها لیتر آب آشامیدنی نیاز به سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی است.»

وی افزود: با اجرای این طرح بزرگ زیست محیطی تلاش می کنیم نشان دهیم در صورتی که دیگر راه حلی برای جلوگیری از وخامت بحران کم آبی وجود ندارد و این طرح می تواند موثر باشد.

در پی بروز خشکسالی در مناطق جنوبی و غربی آفریقای جنوبی ناشی از ادامه شدیدترین خشکسالی های این کشور در سال های 2015 و2016، مقامات ژوهانسبورگ وقوع چنین حادثه ای را فاجعه ملی اعلام کردند.

از اینرو، به منظور مقابله با این پدیده زیست محیطی و جوی، مقامات آفریقای جنوبی ضمن هشدار درباره بهینه سازی مصرف آب آشامیدنی، مقررات و قوانین سختگیرانه ای در کیپ تاون اعمال کردند.

اسلونه درباره چگونگی اجرای طرح خرد کردن قطعه های بزرگ کوه‌های یخ شناور از تجهیزات موجود و فناوری مربوط در این زمینه برای انتقال و حرکت آن ها خبر داد.

براساس گزارش ها، هر تکه کوه یخ می تواند روزانه در حدود 150 میلیون لیتر آب تولید کند که این رقم 30 درصد از نیاز کیپ تاون به آب را تامین خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار 11 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 738629 ، www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین