پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: براثر خشکسالی‌‎‌های بی‌سابقه 20 ساله در سیستان و بلوچستان بیش‌از هزار و 300 هکتار از باغات موز و انبه شهرستان چابهار از میان رفته است.

شعار سال: غلامحسین بامری افزود: از مجموع چهار هزار و 340 هکتار سطح زیرکشت اراضی باغی شهرستان هزار و 800 هکتار آن را موزستان ها تشکیل می دهند.

وی افزود: مرکبات، چیکو، انبه، نارگیل، گواوا، کنار، تمرهندی و خرما از انواع میوهای تولید شده گرمسیری در چابهار است که در میان آن‌ها موز سهم ویژه‌ای از بازار کشاورزی چابهار را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار تصریح کرد: سالانه بالغ بر 34 هزار تن موز از سطح باغات شهرستان چابهار تولید علاوه بر مصرف داخلی استان به به استان های همجوار هرمزگان، یزد، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی نیز صادر می‌شود.

وی گفت: خشکسالی‌های 20 ساله خسارات جدی را به باغات موز شهرستان چابهار وارد کرده به‌طوری که بر اثر خشکسالی بیش‌از هزار و 300 هکتار از باغات موز و انبه چابهار از میان رفته است، علاوه‌بر آن بر اثر خشکسالی سه هزار و 90 هکتار از اراضی باغی کشاورزی و شش هزار هکتار زمین های زراعی شهرستان چابهار نابود شده است.

بامری با بیان این‌که چابهار به دلیل هم‌جواری با آب‌های آزاد اقیانوس هند دارای آب و هوایی معتدل در تمام فصول سال است، گفت: در سال‌های آبی با زیر کشت رفتن 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی بیش از 24 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند که این رقم در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌ها بشدت کاهش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 97021507566، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین