پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۸۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
نیکفر نماینده مردم لاهیجان با اشاره به کاهش بارندگی و مدیریت نامناسب آب در کشور، گفت: با اجرای عملیات آبخیزداری و پرهیز از سدسازیِ مجدد، می توان علاوه بر تامین آب مردم از خطرات زیست محیطی جلوگیری کرد.
شعارسال: ذبیح الله نیکفر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  در خصوص وضعیت مدیریت منابع آبی گفت: با توجه به کمبود بارش سالیانه و ذخیره ۴۰ درصدی آب پشت سدها، ایران در سال ۹۷ با مشکل کم آبی روبرو خواهد شد.

واردات آب به کشور در سال حمایت از کالای داخلی شایسته ملت ایران نیست

وی افزود: بنابراین باید با اطلاع رسانیِ این موضوع به مردم آن‌ها را نسبت به صرفه جویی ترغیب کنیم، همچنین با جدی گرفتن مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از این منبعِ خدادادی راندمان آب را بالا ببریم.

نیکفر با اشاره به پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس برای واردات آب برای تامین آب استان سمنان و دریاچه ارومیه گفت: با تکیه بر آبهای موجود در کشور و از طریق اصلاح الگوی مصرف و افزایش راندمان و اجرای عملیات آبخیزداری می توانیم از واردات آب جلوگیری کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: در سالی که به حمایت از کالای ایرانی مزین شده است شایسته ملت ایران نیست با واردات آب به بیگانگان متکی باشیم به همین دلیل باید با آموزش مردم سعی در صرفه جویی منابع آبی موجود داشته باشیم.

با اجرای عملیات آبخیزداری از هزینه های سرسام آور سدسازی جلوگیری کنیم

وی گفت: در برخی از مناطق کشور مثل استان‌های شمالی که با کمبود منابع آبی مواجه نیستند تنها با احداث ۲۰ هزارهکتار آب بند خاکی و بتنی(آبخیزداری) و نوسازی، بهسازی و تعمیر آن‌ها توانسته ایم ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره و از خطرات زیست محیطی رها سازی آن‌ها جلوگیری و اقدامات زیادی همچون پرورش آبزیان جهت اشتغالزایی مردم محلی در آنها ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: با توسعه آبخیزداری در کشور می توان شاهد تحول معیشتی مردم، رشد گردشگری و تقویت سفره های زیر زمینی در کشور بود.

نیکفر با انتقاد از سدسازی بی رویه در کشور گفت: برای تامین این مقدار آب (۲۵۰ میلیون متر مکعب) باید میلیاردها تومان صرف سد سازی می شد این درحالی است که با هزینه به مراتب کمتری این مقدار آب را تهیه کرده ایم.

وی افزود: از طرفی دیگر مسائل زیست محیطی از جمله مهاجرت روستائیان، تخریب جنگل ها و ایجاد شبکه های انتقال آب که با احداث سدها ساخته شده اند بیشمار است، در حالی که آب بندان‌ها و آبخیزداری می توانند این مشکل را حل کنند ولی مدیریت و هزینه کافی برای آبخیزداری اختصاص نداده ایم.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی  اقتصاد مقاومتی، تاریخ انتشار: 11 ارديبهشت 1397 ، کدخبر:  ۵۳۱۲۱ ، www.moqavemati.net

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
آبخیز داری برای کشور منافع بسیاری را داشته است ؛ سد سازی را بهتر است دیگر کم کم تعطیل کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
باید بودجه و سرمایه گذاریمون رو سعی کنیم بیشتر از این ها رو بحث اب متمرکز کنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین