پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
استاندار ایلام با بیان اینکه ادارات و سازمان‌ها باید تسهیل کننده کار سرمایه‌گذاران باشند، گفت: رقابت برای جذب سرمایه‌گذار در استان در جهت ایجاد فاز توسعه خواهد بود.
شعار سال: استاندار ایلام با بیان اینکه ادارات و سازمان‌ها باید تسهیل کننده کار سرمایه‌گذاران باشند، گفت: رقابت برای جذب سرمایه‌گذار در استان در جهت ایجاد فاز توسعه خواهد بود.
 «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای سرمایه‌گذاری استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام امکانات زیادی داشته و از طرف دیگر پیشرفت و توسعه زیادی نداشته است، اظهار کرد: حوزه سرمایه‌گذاری مشکلات خاص خود را دارد و باید در تلاش باشیم تا با جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم با سرعت در جهت توسعه استان قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های ستاد خدمات سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار است، افزود: مواد اولیه و امکانات به اندازه کافی در سطح استان وجود دارد و می‌توان گفت در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی و ... قیمت تمام شده برای سرمایه‌گذاران پائین است.

استاندار ایلام با بیان اینکه صادرات از مرز بین‌المللی مهران نیز فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران است، عنوان کرد: از دیگر کارهای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، کم کردن بوروکراسی شدید اداری است و مدیران نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که باید جذب کننده سرمایه‌گذار باشند و ادارات و سازمان‌ها باید تسهیل کننده کار سرمایه‌گذاران باشند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه پنجره واحد باید بوروکراسی اداری در فرایند سرمایه‌گذاری را از بین ببرد، گفت: ستاد خدمات سرمایه‌گذاری باید به دنبال پیدا کردن و جذب سرمایه‌گذار باشد مثلا در حوزه اربعین، احداث مجتمع بزرگ اقامتی و یا در بخش کشت و صنعت کشاورزی و یا صنایع پایین دست نفت و گاز سرمایه‌گذار جذب کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید رقابتی بین ادارات و سازمان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد کرد، ادامه داد: رقابت جذب سرمایه‌گذار در استان در جهت ایجاد فاز توسعه خواهد بود که باید بتوانیم بانکی از سرمایه‌گذاران هر شهرستان و حتی لیستی از ایلامیان خارج از کشور که سرمایه و تمکن مالی دارند تهیه کنیم.

استاندار ایلام توجه به افق بلندمدت را بهترین شیوه مدیریت دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید طرح هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند را به مرکز سرمایه‌گذاری ارائه دهند تا تجمیع شوند.

«ایوب درویشی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید برای تحقق شعار سال کمک کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید فقط عناوین سرمایه‌گذاری را مطرح کنند، ادامه داد: دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در نوشتن طرح به سرمایه‌گذاران کمک کنند و مطالعات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند و مرکز خدمات باید در کنار سرمایه گذار باشد.

درویشی با تاکید بر اینکه ما نمی‌گوییم که دولت برای سرمایه‌گذاران طرح توجیهی بنویسد بلکه اطلاعات لازم را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد، عنوان کرد: ظرفیت‌های استان ایلام به صورت ریز در بخش‌های مختلف باید معرفی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام با بیان اینکه سرمایه گذاری نهادهای توسعه گرای وزارتخانه‌ها باید از سوی مدیران استانی پیگیری شوند، یادآور شد: سرمایه گذار باید امنیت لازم را از نظر قوانین داشته باشند.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار می‌تواند یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران باشد، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی از سرمایه گذاران بومی در هر شهرستان چه در داخل استان و چه در خارج استان باید تهیه شود و اطلاع رسانی لازم از سوی مرکز خدمات در تشریح ظرفیت‌های استان صورت گیرد.

درویشی در پایان بر تشکیل کمیته‌های سرمایه گذاری در هر شهرستان تاکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021608211 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
تو کل کشور حمایتی از سرمایه گذار نمیشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
در ایلام باید منابع دامپروری صنعتی و بحث صادرات افزایش پیا کند تا هم اشتغال و هم درامد استان بالا تر برود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین