پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
استاندار آذربایجان غربی گفت: با برگزاری مزایده جدید و ساماندهی فروش سوخت، دست رانت خواران از سهمیه سوخت مرزنشینان آذربایجان غربی کوتاه شد.
شعار سال: استاندار آذربایجان غربی گفت: با برگزاری مزایده جدید و ساماندهی فروش سوخت، دست رانت خواران از سهمیه سوخت مرزنشینان آذربایجان غربی کوتاه شد.

محمدمهدی شهریاری در جمع جوانان برتر و نخبه آذربایجان غربی با تشریح برنامه‌های دولت در مبارزه با فساد و رانت‌خواری اظهار داشت: متأسفانه در مقطعی از گذشته سوء استفاده‌های زیادی در آذربایجان غربی اتفاق افتاده که فروش سهمیه سوخت مرزنشینان استان بدون تشریفات قانونی از جمله آن است.

وی گفت: دولت برای رفاه مرزنشینان و تأمین بخشی از هزینه‌های آنان سالانه 12 هزار تن سوخت در اختیار آنها قرار می‌دهد تا با فروش آن امرار معاش کنند، یعنی به ازای هر مرزنشین هر ماه 1500 لیتر سوخت اختصاص داده می‌شود.

به گفته وی متأسفانه در سال‌های گذشته و بدون تشریفات قانونی این میزان سوخت به مدت دو سال با ارتباطات ویژه به برخی از افراد در قالب حواله‌های سوخت واگذار شد که جلوی آن گرفته شده است.

شهریاری اظهار داشت: با توجه به ارزش ریالی بالای این حواله‌های سوخت، بعضی از این حواله‌ها مثلاً یک حواله ده هزار تنی به قیمت 250 هزار دلار به فروش رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برای جلوگیری از رانت و فساد ایجاد شده، سهمیه فروش سوخت مرزنشینان اخیراً با دستور استانداری به مزایده گذاشته شد و قیمت قبلی که هر لیتر هزار و دویست تومان به فروش می‌رسید، به قیمت پایه هزار و 400 تومان افزایش داده شد.

وی گفت: فرد برنده شده در مزایده نیز قیمت پیشنهادی خود را هزار و 900 تومان ارائه کرده است که نسبت به گذشته افزایش به ازای هر لیتر 700 تومان تفاوت دارد که به جیب عده ای می‌رفت.

شهریاری افزود: افزایش قیمت فروش سوخت از هزار و 100 تومان به هزار و 900 تومان نشان از رقم بالای رانت و فساد مالی حواله‌های سوخت واگذار شده در استانداری است.

وی گفت: با مقابله با این فساد و رانت ضمن قطع منافع برخی از افراد سود جو در استان، جلوی فساد 100 میلیارد تومانی که در گذشته سالانه به جیب برخی از دلال‌ها و افراد خاص می‌رفت قطع و این پول به دست مرزنشینان و توسعه استان خواهد رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397، کدخبر: 1718395 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
متاسفانه رانت بشدت در جای جایه کشورمون افزایش یافته
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین