پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
استاد حوزه علمیه گفت:بر اساس آموزه‌های دینی و بهره‌گیری از عقل سلیم، باید توجه داشته باشیم کسی که می‌خواهد مسئولیتی را در جامعه بر عهده بگیرد باید تعهد مکتبی، تخصص و مدیریت را به‌یک‌باره در وجود خود داشته باشد.

شعار سال: آیت‌الله کاظم راشد یزدی شامگاه پنجشنبه در کنگره ملی گرامیداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی، ضمن گرامیداشت یاد و مقام بلند این عالم جلیل، گفت: امیدواریم خداوند علمای بزرگی چون حاج شیخ و سایر خدمتگزاران مردم را قرین رحمت بی‌نهایت خود قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به آموزه‌های اسلام و پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، علم و کسب دانایی را از اولین اسباب زندگی افراد جامعه دانست و گفت: کتاب و قلم همواره در آموزه‌های قرآن و از جایگاه خاصی برخوردار بوده و حرمتی خاص داشته است

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) گفت: مسلمان نباید هرگز کتاب و قلم را از خود دور کند چراکه فایده‌هایی در این دو قرار داده‌شده می‌توان تا قیام قیامت ز آن‌ها بهره برد.

استاد حوزه علمیه همچنین تصریح کرد: اسلام دین علم بوده و هیچ‌چیز در این دین خلاف علم محض و عقل سلیم نگرفته است، پیامبر اسلام (ص) در واپسین لحظه‌های عمر خود به خطاب حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام فرمودند: علم یکی از ستون‌های اصلی دین است و همواره باید به کسب علم و پیشبرد جامعه در مسیر آن همت گماشت، با علم است که می‌توان اسلام را گسترش داده و مسلمانان را به سعادت رساند.

راشد یزدی در ادامه با تأکید بر رفتار خوب و نیکو در بین مردم فرمودند: پیامبر اسلام (ص)، همواره از خوش‌رویی در بین مردم و محبت و مهربانی با بندگان خدا، به‌عنوان سرمایه‌های خود در زندگی یادکرده است.

وی گفت: از آموزه‌های قرآنی چنان برمی‌آید که علم باید با تلاش و ممارست مناسب آموخته شود، علومی همچون اقتصاد، پزشکی و مدیریت نیاز به فراگیری دارند و باید بعد از فراگیری کامل آن‌ها، مسئولیت‌های مربوط به آن را بر عهده گرفت.

این مبلغ برجسته اسلام ادامه داد: اسلام هم علم است و آموزه‌ها، دستورات و قوانین اسلام هم باید همچون علومی ارزشمند موردتوجه قرارگرفته و افرادی مستعد و متعهد از جامعه با فراگیری آن، علوم اسلامی را به سایر افراد جامعه آموخته و در تعالی دینی جامعه کوشا باشند.

راشد یزدی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی جهان گفت: امروز جنگی که برجهان به گسترده شده است، جنگ فرهنگی بوده و تمام مشکلات و مسائل جهان می‌تواند بافرهنگ سازی، ارائه راه صحیح فرهنگی و تولید علم و فناوری برطرف شود، جنگ امروز جنگ شمشیر و بازو نیست بلکه جنگ تفکر و فرهنگ است و کسی در این جنگ پیروز می‌شود که بتواند به علم و فرهنگ ناب دنیا دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه گفت: یکی از سنگرهایی که می‌تواند کشور را از دسیسه‌های دشمنان دورنگه داشته و همواره استقلال و عزت را برای کشور به ارمغان آورد کشاورزی است: امروز روش‌های سنتی کشاورزی به دست فراموشی سپرده‌شده‌اند و نمی‌توان با استفاده از آن ملت‌ها را از غذا بی‌نیاز کرد، باید با بهره‌گیری از علوم کشاورزی مکانیزه، امکانات و تجهیزات پیشرفته و علوم ناب کشاورزی به تهیه غذا و پرداخت و زمین‌های خشک را به مزار سبز تبدیل کرد.

وی در ادامه صنعت را از دیگر سنگرهای مطرح در جنگ امروز دانست و بیان کرد: همواره باید جامعه در مسیر کسب فناوری تلاش کند، صنعت امروز به مرحله‌ای رسیده است که باید با علم ناب و تحقیقاتی منسجم و دانشگاهی در آن گام برداشت تعالی جامعه را دنبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه عرصه خدمات مدیریتی در جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حرکت در مسیر علمی و استفاده از روش‌های نوین است، یک مدیر در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اگر مدیریت جامعه دچار نقص باشد تمام آن دچار نقص می‌شود.

مبلغ برجسته جهان اسلام بیان کرد: البته بر اساس آموزه‌های دینی و بهره‌گیری از عقل سلیم، باید توجه داشته باشیم کسی که می‌خواهد مسئولیتی را در جامعه بر عهده بگیرد باید تعهد مکتبی، تخصص و مدیریت را به‌یک‌باره در وجود خود داشته باشد، مدیر جامعه باید بتواند، بخواهد و بداند تا بر مشکلات جامعه فائق آید.

راشد یزدی گفت: نباید با نگاه صرف و تنها به علت داشتن یکی از این توانمندی‌ها، مسئولیتی را به کسی محول کرد، ممکن است شخصی تعهد مکتبی داشته باشد ولی تخصص و مدیریت آن کار را نداشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) همواره در روایت‌های خود سه شخص را مورد لعن قرار داده است، اولی کسی که می‌داند توانایی ندارد ولی کاری را قبول می‌کند، دوم کسی که مسئولیتی را قبول کرده و توانایی انجام آن را دارد ولی آن را به‌خوبی انجام نمی‌دهد و سوم شخصی را که می‌داند فلان شخص در انجام کاری ناتوان است ولی باز آن را به آن کار می‌گمارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 21 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970221000028: www.yazd.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
یک زمانی این ها هیچ کدوم مهم نبود فقط یه سری از ظواهر حفظ بود تموم میشد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین