پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۸۲۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸
از ابتدای شروع مسکن مهر تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۵ معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی بانکی پرداخت شده است. اما این وام‌های بانکی دقیقا صرف چه اقداماتی شده است؟

شعارسال: در سال ۱۳۹۵، عملکرد سرمایه‌گذاری انجام شده در ساختمان‌های جدید مناطق شهری با کاهش مواجه بود که نشان‌ دهنده رکود فعالیت‌های ساختمانی بخش خصوصی در این سال است.

بر اساس گزارش خلاصه تحولات اقتصادی کشور که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، در سال ۱۳۹۵ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید مناطق شهری با ۱۴٫۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید. در این شرایط هم‌زمان با کاهش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید مناطق شهری تسهیلات قابل توجهی به صورت تکلیفی از سوی بانک‌ها پرداخت شد.

تسهیلات تکلیفی پرداخت شده توسط شبکه بانکی به بخش مسکن از ابتدای شروع طرح مسکن مهر تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۵ معادل ۶۰ هزار میلیارد بوده است.

تسهیلات مزبور در قالب طرح‌های مختلف حمایتی دولت و به تعداد ۳۳۱۸ هزار واحد پرداخت شده است. بیشترین سهم از تسهیلات اعطایی به میزان ۴۲ هزار میلیارد تومان به تسهیلات ساخت مسکن مهر اختصاص یافته بود. همچنین، سهم از مبلغ تسهیلات اعطایی بانک‌های مزبور به منظور کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۱۴٫۸ درصد است.


۶۰ هزار میلیارد تومان وام‌های تکلیفی بانک‌ها چه شدند؟


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397، کد خبر: 247146، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اونا هیچی..ما عادت کردیم...فقط بگین چرا مردم عادی رو موقع گرفتن وام این همههه اذیت می کنید
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
ای کاش این همه هزینه که برای مسکن مهر میشد نتیجش خونه های با امنیت بالا میشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین