پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۱۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
دونالد تاسک: تا زمانی که ایران مفاد توافق هسته ای را محترم می‌شمارد، اتحادیه اروپا نیز به آن احترام می‌گذارد.

شعارسال: "دونالد تاسک" رییس شورای اروپا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را دوستی بدتر از دشمن توصیف کرده است.

به نقل از خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ، تاسک این اظهارات را در نشست سران اروپا در شهر صوفیه بلغارستان و در تقبیح سیاست‌های دولت ترامپ و تصمیم اخیر رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام بیان کرده است.

او گفته است:" با نگاهی به تصمیمات اخیر دونالد ترامپ شاید کسی به این فکر بیافتد که "با داشتن چنین دوستانی، دیگر به دشمن نیاز نداریم." اما واقعا، اتحادیه اروپا باید قدردان باشد. به لطف او، ما از توهم خلاص شدیم. ما دریافتیم که "کس نخارد پشت من، جز ناخن انگشت من."


با وجود دوستانی مثل ترامپ به دشمن نیاز نداریم/ اروپا پشت برجام می ایستد/ باید مسیر مستقل خودمان را برویم/ به لطف ترامپ از توهم خارج شدیم


تاسک همچنین دیشب در یک نشست خبری در صوفیه تاکید کرد: با وجودی که اروپا باید همچنان پیوندهای خود با آمریکا را حفظ کند، اما کشورهای اروپایی باید خودشان را برای تنظیم سناریوهای مستقل اروپایی آماده کنند.

به گفته تاسک: اروپا پتانسیل کافی را برای مقابله با این چالش دارد، اما باید اتحاد سیاسی و عزم بیشتری به خرج دهد.

او افزود:" هیچ دلیلی وجود ندارد که اروپا در برابر طرف‌های دیگر مضطرب و نگران باشد. اروپایی بودن، مایه افتخار است. ما متعهد و ملزمیم که سرمان را بالا بگیریم، هم در برابر دشمنان و هم با دوستانمان. "

او با اشاره به برجام گفت:" تا زمانی که ایران مفاد توافق را محترم می‌شمارد، اتحادیه اروپا نیز به آن احترام می‌گذارد."

رهبران 28 کشور اروپایی از چهارشنبه در شهر صوفیه بلغارستان گردهم آمده اند و یکی از دستورکارهای مهم آنها تنظیم سیاست مشترکشان در قبال اختلافات اروپا و دولت ترامپ به ویژه در مساله خروج ترامپ از برجام است.

اروپایی‌ها در یک هفته گذشته بارها تاکید کرده‌اند که از برجام حمایت می‌کنند و پشت این توافق بین‌المللی می‌ایستند، اما با این حال برخی شرکت‌های بزرگ اروپایی که در ایران فعالیت دارند اعلام کرده‌اند که در صورت بازگشت تحریم‌های ثانویه آمریکا ، آنها قادر به ادامه فعالیت در ایران نخواهند بود.

اظهارات اخیر "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ درباره احتمال مجازات شرکت های اروپایی طرف معامله با ایران، ناراحتی برخی سیاستمداران اروپایی را برانگیخته است؛ به ویژه اینکه بولتون در اظهاراتی از موضع برتر ضمن تقبیح موضع اروپا در مخالفت با تصمیم ترامپ، گفته بود اروپایی ها باید پس از به قدرت رسیدن ترامپ حدس زده بودند که در نهایت آمریکا از برجام خارج خواهد شد و برای همین باید از سال گذشته نرم‌نرمک بازار ایران را ترک می‌کردند.

دونالد تاسک رییس شورای اروپا/ عکس: EPA

با وجود دوستانی مثل ترامپ به دشمن نیاز نداریم/ اروپا پشت برجام می ایستد/ باید مسیر مستقل خودمان را برویم/ به لطف ترامپ از توهم خارج شدیم


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1397، کدخبر: 609766، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی110
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
ترامپ برای همیشه دشمن شماره یک این سرزمین خواهد بود ؛ این را فراموش نخواهیم کرد
ا.ح75
علی11
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
اروپا معلوم نیست تا چه زمانی پشت ایران خواهد بود درباره این مشائل
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
درستش هم همینه یک رابطه کاملا سالم دوطرفه برقراره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
ترامپ تا یه زمانی بر این آمریکا حکومت خواهد کرد ؛ همیشه نمیتونه سیاست های خودش رو به کرسی بنشونه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
اروپا که دوسوم شرکت های خصوصیشان گفتند کا زیر بار تحریم ها نخواهیم رفت و با ایران قطع ارتباط می کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین