پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
حجت الاسلام نگهداری مربی رشته ورزشی رزمی «کیک بوکس» در شهرستان شهریار است و تاکنون دانش آموزان رزمی کار زیادی را آموزش داده و آنان را به مقام قهرمانی رسانده است
شعارسال:حجت الاسلام نگهداری مربی رشته ورزشی رزمی «کیک بوکس» در شهرستان شهریار است و تاکنون دانش آموزان رزمی کار زیادی را آموزش داده و آنان را به مقام قهرمانی رسانده است.

 حجت الاسلام نگهداری مربی رشته ورزشی رزمی «کیک بوکس» در شهرستان شهریار است و تاکنون دانش آموزان رزمی کار زیادی را آموزش داده و آنان را به مقام قهرمانی رسانده است.

حجت الاسلام فرشاد نگهداری، امام جماعت مسجد زنجانی ها در شهرستان شهریار است. او مربی باشگاه رزمی ولایت است که محل رجوع بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای تمرینات ورزشی است و در کنار ورزش از نکات و مباحث اخلاقی و اعتقادی نیز بهرمند می شوند. یعنی تحقق تحصیل، ورزش، تهذیب در یک سانس ورزشی!

وقتی وارد باشگاه می شوی؛ می بینی همه دانش آموزان لباس ورزشی یا به قول خودشان لباس رزم به تن کرده اند. آنها با جدیت مشغول تمرین هستند. یک نفر در حال تمرین با کیسه بوکس است و دو نفر هم مشغول مبارزه با یکدیگر هستند. اینجا باشگاهی است که رزمی کاران آن طلبه، روحانی و دانش آموز هستند.

متن گفتگوی خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با حجت الاسلام فرشاد نگهداری را در ادامه می خوانید:

لطفا سوابق ورزشی خود را بیان کنید و بفرمایید از چه سالی وارد عرصه ورزشی شدید؟

بنده از همان سنین کودکی علاقه ویژه‌ای به ورزش داشتم. هفت ساله بودم که در باشگاه محل سکونت مان در رشته کونگ‌فو ثبت نام کردم و بدین طریق فعالیت‌های ورزشی ام را آغاز نمودم.

بعدها وارد رشته بوکس شدم و هم‌زمان دوره‌های تخصصی دفاع شخصی را هم شروع کردم. هر روز با استاد تمرین می‌کردم تا هر چه زودتر با تکنیک‌ها و اصطلاحات رشته رزم آوران آشنا شوم. تا یک ماه کار من این بود که بعد از تمام شدن کلاس و درس‌هایم، به باشگاه بروم و تمرین کنم.

سرانجام بعد از یک ماه موفق شدم تمام تکنیک‌های این رشته را یاد بگیرم و با جدیت و تمرین بسیار زیاد و به لطف خداوند متعال توانستم در رشته دفاع شخصی و کیک بوکسینگ حکم مربیگری بگیرم و با راهنمایی استادم، باشگاهی تاسیس کنم و خودم به هنرجویان آموزش دهم

با وجود تحصیل در حوزه علمیه همچنان فعالیت حرفه‌ای خود در ورزش های رزمی را ادامه دادید؟

همزمان با ورود به حوزه علمیه فعالیت‌های ورزشی ام کمرنگ شد، زیرا اوایل با فعالیت‌‌ حرفه‌ای ورزش‌های رزمی که آن نیز از سر دلسوزی اساتید عزیز حوزه و اهتمام بیشتر به دروس حوزوی بود، مخالفت می‌شد و از این جهت مدتی از عرصه فعالیت‌ ورزش حرفه‌ای دور بودم، اما بعد از مدتی به لطف خداوند متعال و با موافقت مسئولین حوزه مجدداً فعالیت‌های ورزشی و باشگاهی خود را با نشاط و با انگیزه بیشتری شروع کردم و هم‌اکنون مربی باشگاه ورزشی در شهرستان شهریار هستم.

شاگردان شما بیشتر از چه قشری هستند و نوع برخورد آن ها با یک مربی ورزشی طلبه به چه صورت است؟

برای دانش‌آموزان بسیار جالب بود که یک روحانی به عنوان یک ورزش‌کار و مربی در جمع آن ها و در مدرسه حضور دارد. از من سؤالاتی می پرسیدند که چطور این رشته را یاد گرفته‌ام و برایشان عجیب بود که یک روحانی بتواند هنرهای رزمی را به صورت حرفه‌ای انجام دهد. به هر حال بعد از مدتی، رابطه صمیمانه‌ای بین من و دانش آموزان مدرسه برقرار شد که هنوز هم این دوستی‌ها در محیط باشگاه و مسجد ادامه دارد.

هم زمان با فعالیت های باشگاه، تصمیم گرفتم به عنوان روحانی مبلغ در مدرسه‌ای در محله خودمان کار تبلیغی و تربیتی با دانش آموزان داشته باشم و اتفاقاً از همان اوایل ورود به مدرسه توانستم رابطه خوب و صمیمی با دانش‌آموزان برقرار کنم. بعد از مدتی متوجه شدم علاقمندان زیادی در مدرسه به مباحث ورزشی و فعالیت‌های رزمی وجود دارد همین امر سبب خیر شد تا در بحث ورزش، تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ارتباط خوبی با جوانان و دانش‌آموزان برقرار کنم.

تاکنون در مسابقات ورزشی هم شرکت داشته اید؟

تاکنون به لطف خداوند متعال دانش آموزان و جوانان فعال در باشگاه، توانسته‌اند چندین عنوان قهرمانی در سطح شهرستان و استان را کسب کنند.

به عنوان یک مبلغ دینی و مربی ورزشی، نوع ارتباط خود با جوانان و دانش آموزان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در مدت زمانی که در مدرسه حضور داریم؛ مباحث و سؤالات متنوع مطرح می شود و مسابقات و مراسمات مختلفی برای دانش آموزان برگزار می‌کنیم. تجربه نشان داده است حضور دانش آموزان در باشگاه موجب شده فضای صمیمی تری بین همه افراد حاکم شده و همکاری بیشتری بین بنده و دانش آموزان ایجاد شود.

به نظر بنده یکی از راه‌ها جذب جوانان به مباحث دینی و معنوی درک شرایط روحی آنان و همراه شدن با آن‌ها است. بنا بر این فعالیت‌های ورزشی می‌تواند ابزار تبلیغی خوبی برای روحانیان و طلاب مبلغ باشد.

بعد از اتمام ساعات درسی در مدرسه، برخی از دانش‌آموزان پس از مختصری استراحت و مطالعه دروس در منزل، بعدازظهر در باشگاه حضور می‌یابند و برخی دیگر بعد از نماز عشا در باشگاه حضور یافته و به فعالیت‌ و تمرین می‌پردازند.

سعی می‌کنم در همین فضا نکات لازم تربیتی را به شاگردانم گوشزد نموده و به سؤالات و شبهات آنان پاسخ منطقی و قانع کننده بدهم. سپس به اتفاق دانش آموزان برای اقامه نماز جماعت عشا راهی مسجد زنجانی ها می شویم.

ادامه این روند، اعتمادی پایدار بین بنده، دانش آموزان و والدین آنها ایجاد کرده است. بر اساس همین دوستی و رفاقت است که توفیق داشتم بسیاری از آموزه‌های دینی و معارف مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) را به دانش‌آموزان تبیین کنم.

یعنی آنچه در بحث تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان می‌گویم، به راحتی از من قبول می‌کنند چرا که ما مثل یک خانواده هستیم و در کنار هم به نیازهای یکدیگر توجه داریم و در کنار ورزش و تحصیل به مسائل تزکیه و معرفت نفس اهتمام جدی داریم و الحمدالله این سبک تبلیغ مورد توجه و استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان نیز قرار گرفته است.

از بزرگان حوزه و اساتید اخلاق آموخته‌ایم که هرگونه فعل و رفتار و کردار ما باید الهی باشد تا کار برکت و دوام داشته باشد و توفیقات خداوند متعال شامل حال ما شود.






آیا حضور در عرصه ورزش تاثیری در پیشبرد اهداف و برنامه های تبلیغی، فرهنگی و تربیتی شما برای دانش آموزان و جوانان داشته است؟

قطعاً بله! دقایقی قبل و بعد از تمرین را به بیان حدیث، تبیین معارف دین و احکام اختصاص داده‌ایم و این سبک تبلیغی در باشگاه مورد استقبال جوانان واقع شده است و خدا را سپاسگزارم که چنین موقعیت و چنین فرصتی را به ما داد تا بتوانم با ابزاری همچون ورزش در جهت تبلیغ دین و نشر معارف الهی قدمی بردارم.

معتقدم با توکل به نصرت الهی و عنایت حضرت حجت(عج) باید جامعه اسلامی را برای ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه شریف آماده کنیم و برای تحقق این هدف باید جامعه امام زمانی را ساخت.

در باشگاه همه تلاش و نیت ما این است که دانش‌آموزان را امام زمانی تربیت کنیم و با همه وجود برای زمینه‌سازی ظهور آقا امام زمان(عج) تلاش کنیم. امیدواریم همه ما با کسب معرفت و شناخت از وجود مقدس آن حضرت، از منتظران واقعی بوده و بتوانیم جامعه‌ای امام زمانی تربیت کنیم.

هدف اصلی ما در باشگاه آشناکردن نوجوانان و جوانان با مکتب و معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) است و سعی داریم هر نوع مشکل، سوال یا مسئله ای بین دانش اموزان وجود دارد با همفکری دیگر دوستان طلبه و با همکاری والدین حل و فصل کنیم.

یکی دیگر از اهداف ما در باشگاه علاوه بر مواردی که عرض کردم، تبیین و نهادینه کردن فرهنگ شهادت در بین جوانان است. زیرا رزق شهادت با تزکیه نفس و خلوص نیت حاصل می‌شود و جامعه منتظر باید چنین ویژگی و خصوصیاتی داشته باشد و بنده آروز دارم شهادت در کنار مضجع شریف حضرت زینب(سلام الله علیها) روزی‌ام شود.

لازم می دانم به این مطلب مهم اشاره کنم که تنها عامل موفقیت بنده، عنایات خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بود.

توصیه ای دوستانه به طلاب و مبلغان

به نظر بنده طلبه‌های عزیزی که امکان حضور در عرصه‌های ورزشی برای ایشان مقدور است، این سنگر را خالی نگذارند و توصیه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مبنی بر تحصیل، ورزش و تهذیب را چراغ راه خود قرار دهند.

مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های نسل جوان امروز می فرمایند «می‌خواستند وقتی نوبت به جوانان امروز می‌رسد نامی از اسلام و انقلاب نماند اما نسل جوان امروز برای عقب راندن دشمن از نسل اول آماده‌تر است». بنابر این قدر این فرصت را بدانیم، زیرا عرصه ورزش فرصت خوبی برای ارتباط با جوانان است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار27اربیهشت 97، کد خبر: 815028، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین