پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۱۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
طبق آمارهایی که مجید فراهانی، یک عضو شورای شهر تهران اعلام کرده، از دی ماه سال 95 تا شهریور ماه 96، یعنی طی 9 ماه، 12 هزار و 703 نفر به پرسنل شهرداری تهران اضافه شده است. براین اساس پرسنل شهرداری تهران به یکباره از 56 هزار نفر به 68 هزار نفر رسید.

شعار سال: طبق آمارهایی که مجید فراهانی، یک عضو شورای شهر تهران اعلام کرده، از دی ماه سال 95 تا شهریور ماه 96، یعنی طی 9 ماه، 12 هزار و 703 نفر به پرسنل شهرداری تهران اضافه شده است. براین اساس پرسنل شهرداری تهران به یکباره از 56 هزار نفر به 68 هزار نفر رسید. جالب اینکه تعداد زیادی از این افراد، جزو نیروهای غیر تحصیلکرده و دیپلم بوده و یا حتی یک روز هم در شهرداری تهران حضور نداشته‌اند. همچنین براساس این اظهارات، فقط 56 درصد مشاغل شهرداری با میزان تحصیلات تطابق دارند، مثل فردی که در دانشگاه الهیات خوانده، اما در شهرداری کار عمرانی انجام می‌دهد. افزایش غیرمتعارف نیروی انسانی، البته از زبان محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم عنوان شد. او نیز با اشاره به اینکه شهرداری 25 هزار نفره طی 20 سال، شش برابر شده است! گفت: «تعداد معاونین و مدیران ارشد شهرداری چند برابر استاندارد است و هر گروهی که می‌آید آدم‌های خودش را می‌آورد، در این شرایط اگر مدیران رده بالا تعدیل شوند، تعداد زیادی از نیروهای مازاد هم کاهش می‌یابد و همه هم می‌پذیرند، درحالی که به اسم تعدیل، چند فرد بی‌پناه و مستضعف رده پایین را از کار بیکار می‌کنند، در حالی‌که تعدیل واقعی باید از بالا باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه چرا به تخلفات دانه درشت‌ها رسیدگی نمی‌شود؟ گفت: وقتی از ایران مال که تخلف بخش خصوصی است می‌گوییم، از اطلس مال که تخلف نهادها هست هم بگوییم.هاشمی با تأکید بر اینکه شهرداری نباید در حوزه‌هایی که ربطی به وظایف اصلیش ندارد وارد شود، گفت: در هشت سالی که مسئولیت دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری را در دولت سازندگی برعهده داشتم، سه توصیه آیت‌الله هاشمی را اجرا کردم: حمایت از تولید، تکمیل پروژه‌ها و کاهش بوروکراسی به نفع مردم.وی افزود: ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته هشدار کوچکی بود به ما که اگر به سالم‌سازی و شفاف‌سازی مدیریت و اقتصاد کشور همت نگماریم زیر بهمن بنیان کن نارضایتی واعتراض مردم، دفن خواهیم شد.هاشمی تصریح کرد: در اقتصاد رانتی و فسادپرور، سرمایه‌گذاری واقعی بخش خصوصی، رقابت و بهبود عملکرد جایی ندارد بلکه همه تلاش‌ها صرف وصل شدن به منابع قدرت و برخوردار شدن از حمایت‌های تبعیض‌آمیز است.وی اولویت‌های نخست مدیریت شهری را مبارزه با تخلف و فساد در فرآیند اداره شهر برشمرد و افزود: نمی‌توان منابع کافی برای اداره شهر و توسعه زیرساخت‌ها فراهم کرد، جز آنکه فساد و تخلفات را بتوانیم کاهش داده و ریشه کن کنیم.

بودجه فرهنگی شهرداری خرج مداحان و پخت آش می‌شود

رئیس شورای شهر همچنین در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری فقط 2 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارد که مقدار زیادی از این بودجه هم صرف مناسبات و خرج پخت آش و مداحان می‌شود به همین علت شهرداری نمی‌تواند به تنهایی از پس آسیب‌های اجتماعی بربیاید.

وی در ادامه به واگذاری وظایف دولت به شورا ها اشاره کرد و گفت: 24 وظیفه دولت باید به شورا اعطا شود اما عملکردها نشان می‌دهد دستگاه اجرایی حاضر نیست به قوانین اجرایی شورا پایبند باشد و سیستم کماکان به سمت دولتی شدن پیش می‌رود.رئیس شورای شهر با اشاره به مطالبات مردم افزود: 93 درصد مطالبات مردم حل معضل ترافیک و آلودگی هوا است و ما می‌توانیم فقط با تجهیز 200 کیلومتر مترو و 15 ایستگاه تعداد سفرهای شهری را از 2 میلیون به 7 میلیون افزایش دهیم.

هاشمی در ادامه با شوخی گفت: مردم حق دارند بگویند ما بی‌عرضه هستیم چرا که اکنون شاهد هدر رفت منابع هستیم و 150 ایستگاه مترو مورد بهره‌برداری درست قرار نگرفته‌اند، اما دولت و شهرداری وارد نمی‌شوند.هاشمی افزود: در کشور کارخانه‌های اتوبوس‌سازی و واگن‌سازی بیکار هستند آن وقت ما از خودمان می‌پرسیم که چگونه باید اشتغال ایجاد کرد در حالی که اگر به این صنعت پول تزریق کنیم مشکل حل خواهد شد.

هشدار نسبت به فساد بسیار گسترده در شهرداری تهران

سمیع‌الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران در نشست سراسری مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه اجرای ناصحیح بودجه نقد و غیرنقد موجب فسادهای بسیار گسترده شده است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد؛ بنابراین اگر بخواهیم فساد را کم کرده و آن را از بین ببریم، راه آن شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی است.وی افزود: گام‌های مؤثر برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی، برداشته شده؛ مردم حق دارند بدانند پولی که برای اداره شهر می‌دهند، در کجا خرج می‌شود. از این رو ما خودمان را مکلف دانستیم که اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه را به اطلاع مردم برسانیم؛ در ادامه نیز اگر این سیاست دنبال شود بخش وسیعی از فساد برداشته می‌شود.

وی گفت: در بودجه نقد، پول از مؤدی گرفته می‌شود و پس از واریز به خزانه شهرداری، از مسیر صحیح خود در بودجه هزینه می‌شود اما وقتی بودجه غیرنقد وجود داشته باشد، شهرداری منطقه وقتی از مؤدی پولی دریافت می‌کند، بخشی از پول را برای پرداخت به پیمانکاران به شکل غیرنقد پشت باجه می‌آوردند، مهر می‌زدند و در اختیار کارگزار قرار می دادند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار --------- ، کدمطلب: 465651 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین