پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۰۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت:می‌دانیم در پایگاه‌های آمریکا در اردن، امارات، قطر و عربستان چه تسلیحاتی وجود دارد.

شعارسال: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش طی سخنانی در مراسم تجدید میثاق نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل که صبح امروز (۳ خرداد ماه) در حرم بنیانگذار انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ برای آمریکایی‌ها شوک سیاسی و ژئوپلتیک بود و تمامی معادلات آنها در منطقه و خارج منطقه را بهم زد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب کشور ما اذناب آمریکا بود، ادامه داد: اولین مزیت کشورمان قرار داشتن در شمال آبراه خلیچ فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بود و این امکان را برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کرد که راه انرژی را کنترل کنند.

پوردستان با بیان اینکه در آن دوران نفت‌مان در اختیار آمریکایی‌ها بود و ژاندارم منطقه بودیم، اضافه کرد: با حدوث انقلاب همه مزیت ها از آمریکایی‌ها گرفته شد و به همین خاطر طبیعی بود آنها ناراحت باشند؛ اما نگرانی اصلی تنها این نبود.

وی بیان کرد: نگرانی اصلی آمریکایی‌ها که دیروز مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند، این بود که انقلاب اسلامی با خود ادبیات جدیدی آورد و آمریکایی‌ها می‌دانستند این ادبیات که عبارتند از استقلال ،آزادی، ولایت فقیه و نفی سلطه بیگانگان و...در داخل مرزهای ایران باقی نمی‌ماند.

پوردستان تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌ها را آغاز کردند. آنها در ابتدا تحریم های اقتصادی وضع کردند و بحث منزوی کردن ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه آنها چندین کودتا را سازماندهی کردند و موج ترور را در کشور به راه انداختند، افزود: نقاط مختلف کشور مانند خوزستان را نا امن کردند؛ اما ملت ایران با صبر، مقاومت و تدین این مقاطع را پشت سر گذاشت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه دشمن صدام را تشویق و تطمیع کرد تا به جمهوری اسلامی حمله کند و پاداش او را هم خوزستان قرار داد، گفت: شرایط ابتدای جنگ، جنگی نابرابر بود و ما برای جنگ آماده نبودیم و بر ما تحمیل شد.

پوردستان با اشاره به اینکه عمده نیروهای ارتش و سپاه درگیر ناامنی‌ها در نقاط مختلف مانند کردستان بودند، گفت: تحریم اقتصادی‌های علیه کشور به کار گرفته شد و سیاست‌های غلط بنی صدر فضای کشور را ملتهب و بهم ریخته بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه رژیم بعث عمده بودجه خود را به مسایل نظامی اختصاص داده بود، اظهار کرد: استکبار شرق و غرب هر دو صدام را حمایت می‌کردند. در همه جنگ‌ها یک طرف غرب و یک طرف شوروی بود؛ اما در ۸ سال جنگ تحمیلی این دو دست به دست هم دادند؛ یعنی هم گلوله های شرقی به ما می‌خورد و هم گلوله های غربی.

پوردستان تاکید کرد: این شرایط باعث شد رژیم بعث بخش‌هایی از مناطق کشور را اشغال کند، اما ملت ایران، ارتش و سپاه با رهنمودهای امام راحل خود را پیدا کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه اصلی ترین سنگر دشمن خرمشهر بود که دشمن آن را مانند یک دژ مجهز کرد، افزود: عزم فرماندهان برای فتح خرمشهر جزم شد و در طی ۲۲ روز رزمندگان به پشت دروازه خرمشهر رسیدند.

پوردستان با اشاره به اینکه خرمشهر با ایمان به خدا و تبعیت از ولایت فقیه فتح شد، اظهار کرد: این شهر را با اعتماد به نفس، نترسیدن از دشمن، یکپارچگی ملی و همدلی فتح کردیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وقتی عرصه‌های مختلف را رصد می‌کردیم؛ ردپای دشمن کاملا مشخص بود، گفت: امروز در عرصه‌های جنگ سرد ردپای دشمن دیگر نیست؛ بلکه خود دشمن قرار دارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: امروز ادبیات دشمن عامه پسند نیست؛ بلکه ادبیاتی به کار می‌برند که زیبنده خودشان است .

وی ادامه داد: به ملت شریف ایران اعلام می‌کنیم نیروهای مسلح کلیه تحرکات‌ را در مرزها ،خارج مرزها و منطقه رصد می‌کند و توسط کارشناس‌ها تحلیل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تصریح کرد: ما ‌می‌دانیم در پایگاه‌های اردن، امارت، قطر و عربستان چه تجهیزاتی وجود دارد و از تعداد شناورهایی که دشمنان در خلیج فارس دارند نیز مطلعیم و حتی رفتارشناسی کرده‌ایم.

پوردستان خاطرنشان کرد:. دکترین نیروهای مسلح بازدارندگی و دفاعی است و هیچ‌گاه شروع کننده تجاوز نخواهیم‌ بود؛ اما اگر تهدیدی چهره عملی به خود بگیرد در هر جایی که باشد برای جبران آن اقدام می‌کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: دنبال تسلط بر جغرافیای خارج از کشورمان نیستیم؛ اما این بدان معنا نیست که در جهت افزایش اقتدار دفاعی خودمان گام برنداریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 3 خرداد 1397، کدخبر: 6543473، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
واقعا مردم ما نمیدونم چرا این همه دلشون رو به امریکا دادن و فکر میکنن ما نمیتونیم؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
همیشه ما از آمریکا یک قدم جلو تر بوده ایم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
ایران همواره آماده این هست که به کوچکترین دست اندازی به پایگاه های ایران در منطقه پاسخ دهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
اینکه تیم تشخیص عملیات و اطبلاعت گروه های نظامی ما از بهترین ها هستند هیچ تردیدی نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین