پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: لرستان از قافله سدسازی جامانده است و آب موردنیاز مردم از طریق چشمه، چاه و یا برداشت مستقیم آب سطحی صورت می‌گیرد.

شعار سال: رضا میرزایی در جمع خبرنگاران در خصوص منبع تأمین آب شرب استان لرستان اظهار داشت: لرستان دارای ۱۱ شهرستان، ۲۴ نقطه شهری و دو هزار و ۸۶۴ روستای دارای سکنه با جمعیتی قریب به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که هنوز آب شرب هیچ نقطه شهری یا روستایی آن از طریق آب سد تأمین نمی‌شود و تأمین آب شرب همه جمعیت استان از طریق چاه، چشمه و یا برداشت مستقیم آب سطحی است.

وی افزود: در حال حاضر سد شهید بروجردی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد و سد آبسرده با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد برای تأمین آب شرب شهر بروجرد و سد کمندان با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد برای تأمین آب شرب بلندمدت و پایدار شهر‌های ازنا و الیگودرز در دست‌ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بابیان اینکه کاری که در سال‌های گذشته به علت عدم محدودیت‌های اداری و مالی در حوزه طرح‌های توسعه منابع آب شرب، کشاورزی و صنعت می‌توانست انجام گیرد، متأسفانه انجام نگرفته است، تصریح کرد: لرستان از سدسازی جامانده است و امروزه با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و بحران کم‌آبی که در کشور وجود دارد صدور مجوز تخصیص آب و سدسازی کار بسیار سخت و دشواری است.

میرزایی بیان کرد: برای تأمین آب شرب بلندمدت و پایدار جمعیت شهری و روستایی لرستان، نیاز به سدسازی است که با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب و متوسط بالای بارش‌ها سالیانه لرستان که حدود ۵۵۰ میلی‌متر بوده و همچنین داشتن توپوگرافی مناسب برای ساختن سد این پتانسیل را دارد.

وی گفت: لرستان سرزمینی بکر است و در خصوص طرح‌های توسعه منابع آب کشاورزی، صنعت و شرب درگذشته تاکنون کار بزرگ و عمده در آن صورت نگرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 31 اردیبهشت 97، کد مطلب: 6540177: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
برستان هم مث سایر استان ها در بحران اب سهم بزرگی داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین