پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
‌فرماندار قم تصریح کرد: مساجد محورهای پیگیری آسیب‌ها در محله‌ها بوده و پایگاه‌های بسیج نیز بازوان اجرایی هستند تا این آسیب‌ها را کاهش دهند.
شعار سال: ‌فرماندار قم تصریح کرد: مساجد محورهای پیگیری آسیب‌ها در محله‌ها بوده و پایگاه‌های بسیج نیز بازوان اجرایی هستند تا این آسیب‌ها را کاهش دهند.
رضا سیار شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مقابله با آسیب‌های اجتماعی که در فرمانداری قم با حضور ائمه جماعات، معتمدین محلی و پایگاه‌های مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) برگزار شد، عنوان کرد: ائمه جماعات نقش مهم و سازنده‌ای در پیگیری آسیب‌های اجتماعی دارند؛ آنها می‌توانند ظرفیت‌های مهمی در مساجد در مواجهه با آسیب‌ها و رفع مشکلات مردم را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: جذب جوانان به سمت و سوی مساجد مانع از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود؛ ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی با آسیب‌های جدی مواجه‌ایم و باید برنامه‌های راهبردی در رفع موانع و مشکلات ارائه گردد.

سیار خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و ارگان‌های خدماتی و دستگاه‌های اجرایی هر یک باید مساجد را در رفع ناهنجاری‌های اجتماعی یاری رسانند.

وی گفت: جنس آسیب‌ها در محله‌های مختلف شهر متفاوت است و هر مسجدی می‌تواند برنامه خاص و ویژه خود را در مواجهه با آسیب‌ها ارائه نماید و با نیازسنجی طبق آسیب‌های موجود گام بردارد.

‌فرماندار قم بیان کرد: برای رفع آسیب‌ها ابتدا باید از ظرفیت‌های مساجد آغاز کنیم. در این مسیر نباید جوانان را از مساجد طرد کرد، بلکه می‌توان در دل جوانان به راحتی رخنه نمود و این هنر ائمه جماعات است.

وی یادآور شد: در مقابله با بسیاری از آسیب‌ها می‌توان از فضای مدارس و مساجد به خوبی استفاده کرد؛ در این عرصه باید برنامه‌های فرهنگی ارائه شود.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: مشکلات و آسیب‌های زیادی وجود دارد مساجد و متولیان آن باید نسبت به این آسیب‌های خانمانسوز حساس شوند، البته مردم نیز باید مطالبه کنند.

وی گفت: آسیب‌های محله‌ها و مناطق را باید احصا و درمان کرد؛ در این خصوص بسیج و روحانیون پیگیر مطالبات جامعه در مساجد باشند و به شناسایی آسیب‌ها بپردازند.

سیار عنوان کرد: قم خاستگاه انقلاب است و زیبنده نیست که با آسیب‌های اجتماعی دست به گریبان باشیم. در این زمینه همه مسئولیت داریم؛ بافت‌های فرسوده بعضا مکانی امن برای رشد آسیب‌های شده است. نیروی انتظامی باید در این حوزه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را ارائه نماید.  در واقع همه باید کاهش آسیب‌ها را تکلیف خود بدانیم.

فرماندار قم بیان کرد: در حوزه اعتیاد نیز راهکارهایی رائه شود تا بتوان علاوه بر درمان معتادان نسبت به جلوگیری از بازگشت آن‌ها به سمت اعتیاد نیز برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: ادارات نیز امکاناتی دارند که می‌توان در مقابله با آسیب‌ها از آن بهره برد. همچنین 8 منطقه شهرداری و 3 ناحیه سپاه و 11 پایگاه بهزیستی و 5 منطقه کمیته امداد و دو بخش اوقاف و 140 پایگاه علوم پزشکی در قم همگی از ظرفیت‌های مهمی در مواجهه با آسیب‌ها هستند.

سیار عنوان کرد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی می‌توان مسئولیت‌هایی به این پایگاه‌ها و مناطق داد، ضمن اینکه دانشگاهها نیز ظرفیت‌های مهمی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1397، کدخبر: 97030803708 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
مساجد یک زمانی در همه زمینه های فرهنگی و تربیتی و اجتماعی دستای طولایی داشتند اما الان از رونق افتاده اند
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
باید مساجد به این مسئله برگردند
باید طلاب به این امور اموزش داده بشن
اگر نتونن به همون سابقه اسلام برگردنونن مساجدو دچار مشکلات عظیم دیگه ای میشیم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین