پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی از اختصاص 270 میلیارد ریال تسهیلات به اجرای زنجیره‌های تولید خبر داد.

شعار سال: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی و بانکی بالغ‌بر سه‌هزار میلیارد ریال و برای اجرای زنجیره‌های تولید مبلغ 270 میلیارد ریال در سال 1396 بوده است. جلسه هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی با حضور مجتبی مزروعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان، ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره و شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، برگزار شد. نادر مهدی‌زاده لطف‌آبادی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی، با ارائه گزارش مختصری از تاریخچه تشکیل صندوق گفت: روند افزایش سرمایه طی 10 مرحله از مبلغ 25 میلیارد ریال به 743 میلیارد ریال رسید و بیش از 78 درصد سهام سرمایه سهم دولت از محل سود رسوب کمک‌های فنی و اعتباری و بلاعوض دولتی تأمین شده است. وی افزود: تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی و بانکی بالغ‌بر سه‌هزار میلیارد ریال است و جایگاه صندوق در بین صندوق‌های استانی با توجه به سهام سرمایه، تعداد تشکل‌های تحت پوشش و تسهیلات پرداختی با وجود پنج سال تأخیر در تشکیل صندوق رتبه دوم است. مهدی‌زاده با اشاره به هماهنگی و همراهی مدیران شرکت مادر تخصصی و رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: توفیقات صندوق این استان مرهون این تعامل، همراهی و همکاری است. وی افزود: طی هشت‌سال گذشته بالغ‌بر 25 فقره قرارداد عاملیت در زمینه‌های مختلف به مبلغ هفت‌هزارو 163 میلیارد ریال با سازمان جهاد کشاورزی این استان مبادله شد که سه‌هزارو 517 میلیارد ریال آن تخصیص و به حساب صندوق واریز شده است. مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت زنجیره تولید تصریح کرد: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تأکیدات رئیس این سازمان، یکی از اولویت‌های اساسی این صندوق پرداختن به ایجاد زنجیره تولید و اختصاص 20 درصد منابع به صادرات محصولات کشاورزی است. وی اضافه کرد: در حال حاضر با اجرای هشت زنجیره تولید در زمینه گوشت قرمز از دام عشایر، گوشت مرغ، شیر، لبنیات، سیب درختی و گوجه‌فرنگی، تولید انواع بذر، صادرات آلو و واردات جو و ذرت با اختصاص بیش از 270 میلیارد ریال از منابع صندوق توفیقات خوبی حاصل شده که استمرار این موضوع مورد تأکید است.

صندوق‌ها تسهیلگر بخش کشاورزی باشند

ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، از همکاری خوب اعضای هیئت مدیره تقدیر کرد و گفت: مجوزهای قانونی متعددی برای صندوق‌ها طی سنوات گذشته دریافت شده که آثار خوبی داشته است. وی افزود: صندوق‌ها باید تسهیلگر بخش کشاورزی باشند. شمس با تأکید بر این که پرداختن به مراحل پس از تولید از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: برای توسعه فعالیت‌های صندوق می‌باید به الزامات قانونی توجه داشت و آن‌ها را رعایت کرد و صندوق‌ها نیز باید با برنامه و هدفمند حرکت کنند. عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: مدیریت ردیف اعتباری از منابع استانی براساس بند «ب» ماده 31 مورد تأکید شرکت مادر است.

رتبه اول صندوق خراسان رضوی در خرید جو از بورس کشاورزی

شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با بیان این‌که ما به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و همگرایی بین صندوق‌ها هستیم، گفت: صندوق استان خراسان رضوی در سال‌های گذشته، بیش‌ترین استفاده را از ظرفیت‌های موجود داشته که خرید جو از بورس کالای کشاورزی که به کسب رتبه اول از سوی این صندوق منجر شد نمونه‌ای از آن است. وی با بیان این‌که تأمین نهاده‌های دامی مورد تأکید وزیر جهاد کشاورزی است، افزود: این موضوع منجر به ارسال تفاهم‌نامه بین صندوق‌های دامپروری، طیور و عشایری شده و در این راستا مشارکت صندوق‌های استانی نیز مورد تأکید است. رستمی با اعلام این‌که اختصاص 20درصد منابع صندوق به صادرات محصولات کشاورزی یک الزام قانونی است، ادامه داد: بر اساس ماده 33 قانون برنامه ششم از هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی درخواست کردیم که توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. وی ضمن تشکر از پیگیری چندین پروژه در قالب زنجیره تولید گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان رضوی جایگاه ویژه‌ای نزد مسئولان شرکت مادر تخصصی یافته است و امیدواریم این روند ادامه یابد و تقویت شود. در ادامه این جلسه از کارخانه خوراک دام اتحادیه عشایری در قالب زنجیره گوشت قرمز عشایر و رنجیره تولید شیر در شهرستان‌های مشهد و نیشابور بازدید به‌عمل آمد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه، تاریخ انتشار -، کد مطلب: 45284، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
27 میلیارد تومن واقعا نمیتونه کار خاصی بزای به حرکت دراوردن چرخ صنعت بکنه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین