پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۹۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹
این موافقتنامه از سوی سعد بن شریده الکعبی، مدیر اجرایی قطر للبترول و آندرو سوایگر، معاون اول شرکت اکسن موبیل در مراسمی که به همین منظور با حضور مسئولین عالی رتبه برگزار شد به امضا رسید.
شعارسال: شرکت نفت و گاز قطر ( قطر للبترول ) با امضای قراردادی ۳۰ درصد از سهام دو شرکت نفتی وابسته به اکسن موبیل آمریکا را که در زمینه اکتشاف مواد هیدروکربنی در هفت منطقه آرژانتین فعالیت می کنند، خریده است.

این موافقتنامه از سوی سعد بن شریده الکعبی، مدیر اجرایی قطر للبترول و آندرو سوایگر، معاون اول شرکت اکسن موبیل در مراسمی که به همین منظور با حضور مسئولین عالی رتبه برگزار شد به امضا رسید.

با امضای این قرارداد قطر ۳۰ درصداز سهام دو شرکت موبیل آرجنتینا و اکسون موبیل اسکپلوشن را که به همراه سایر شرکت ها حق اکتشاف ، حفاری و تولید از هفت منطقه در فاکا مویرتا آرژانتین را دارند، به دست خواهد آورد.

الکعبی در این مراسم طی سخنانی با ابراز خرسندی از امضای این قرارداد گفت که همکاری های موفقی با اکسن موبایل داشته ایم و این توافق اولین فعالیت ما در آرژانتین و اولین سرمایه گذاری مهم در تولید غیر متعارف از مواد نفت و گاز محسوب می شود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی پس از امضای این قرارداد هم به خبرنگاران گفت که این موافقتنامه گام مهمی در راه تحقق برنامه های دولت برای توسعه فعالیت های بین المللی و همچنین راهبرد شرکت برای رشد و توسعه محسوب می شود.

الکعبی ادامه داد : این اقدامات در کنار تلاش برای افزایش تولید گاز مایع در داخل کشور به ویژه طرح های توسعه ای در میدان شمالی ، افزایش تولید گاز مایع از ۷۷ به ۱۰۰ میلیون تن در سال و همچنین ایجاد مجتمع غول پیکر پتروشیمی که بزرگ ترین واحد تولید ایتان در خود را دارد ، جایگاه کشور را به عنوان بزرگ ترین تولید کننده گاز مایع در جهان حفظ خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به یکساله شدن تحریم های عربستان ، امارات، بحرین و مصر علیه کشورش گفت که این تحریم ها مانع فعالیت ما در حوزه نفت و گاز نشده و به برنامه های راهبردی شرکت هم لطمه ای وارد نکرده است .

این گزارش می افزاید : معاون اکسن موبیل هم امضای این توافق را نشانه همکاری موفیتق آمیز و طولانی دو طرف ارزیابی کرد و گفت ما خود را به توسعه منابع آرژانیتن از طریق تولید نفت و گاز ملزم می دانیم .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1397 ، کدخبر: 613404 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
قطر خیلی خوب داره به تنهایی از پس تحریم های این کشور ها برمیاد
ا.ح75
حسین3
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
این کشور بعد از تحریم های عربستان همکاری های خوبی رو هم با ایران داشته
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین