پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۷۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
استاندار زنجان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان و تامین کننده منافع تمامی سلائق، اقوام و ادیان مختلف در ایران دانست و گفت: متاسفانه برخی نگاه های سیاسی و جناحی به این قانون به منزله سمی مهلک است که موجب می شود منافع عده ای از مردم نادیده گرفته شود، لذا هرگونه نگاه سیاسی، جناحی و باندی به قانون اساسی و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، خلاف منافع ملی است.
شعار سال: استاندار زنجان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان و تامین کننده منافع تمامی سلائق، اقوام و ادیان مختلف در ایران دانست و گفت: متاسفانه برخی نگاه های سیاسی و جناحی به این قانون به منزله سمی مهلک است که موجب می شود منافع عده ای از مردم نادیده گرفته شود، لذا هرگونه نگاه سیاسی، جناحی و باندی به قانون اساسی و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، خلاف منافع ملی است.
 اسداله درویش امیری در ضیافت افطار حزب اعتدال و توسعه استان، نگاه سیاسی و جناحی به قانون اساسی را برخلاف منافع ملی و امنیت عمومی کشور عنوان کرد و افزود: آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی از ابتدا حفظ منافع همه ملت ایران بوده است و نگاه های سیاسی، جناحی و حزبی، آرامش اجتماعی را از مردم و جامعه دور می کند.
وی با بیان اینکه امروز با ائتلاف نامیمون آمریکا، عربستان و صهیونیست بر علیه ایران مواجه هستیم و دلارهای نفتی عربستان سعودی بدست رئیس جمهور بی خرد امریکا موجب خروج از برجام شد، اظهار کرد:
در این شرایط تنها با حفظ انسجام، وحدت و همبستگی در جهت تامین منافع ملی می توان گام برداشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه سرنوشت ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی به یکدیگر پیوسته است، تاکید کرد: در این حال که سرنوشت ملت بزرگ ایران با هرگرایش فکری و سیاسی، با دولت و نظام جمهوری اسلامی به یکدیگر گره خورده است، بیش از پیش به انسجام، اتحاد و همدلی در راستای منافع ملی نیازمندیم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: مسئولین باید بجای مچ‌گیری از یکدیگر، دست هم را بگیرند و در این میان، عناصر فعال حامی دولت باید بیش از دیگران در ایجاد فضای مطلوب و مناسب برای فعالیت های دولت تلاش کنند.
درویش امیری تصریح کرد: اگرچه دولت تدبیر و امید نیز همانند سایر دولت‌ها بی نقص نیست و در کنار سنگ اندازی هایی که در مسیر دولت می شود با محدودیت ها و ضعف هایی در درون مجموعه دولت مواجه هستیم ولی نمی توان اقدامات و خدمات چشمگیر دولت را نادیده گرفت.
وی وجود برخی مداخله های غیرمسئولانه را مانع حرکت مناسب در مسیر توسعه کشور و استان دانست و گفت: این مداخلات غیرمسئولانه با ایجاد تشویش در اذهان عمومی و افزایش انتظارات و توقعات عمومی، مانع حرکت های اجرایی و تصمیم گیری های به موقع می شود.
مقام عالی اجرایی استان با تاکید بر اینکه، اگر در گذشته حفظ انسجام و وحدت ملی برای برون رفت از مسائل کشور ضروری بود، امروز امری واجب است، ادامه داد: بدلیل محدودیت های منابع کشور 40 درصد اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی کاهش یافت و در استان زنجان بیش از 800 میلیارد تومان به پیمانکاران استان در اجرای پروژه های عمرانی بدهکاریم. لذا با وجود تعهدات ایجاد شده و منابع محدود، نباید بی جهت به انتظارات و توقعات مردم دامن زد و اسباب تضعیف دولت و تخریب منافع ملی را ایجاد و بی جهت افکار عمومی را درگیر کرد.
وی در ادامه به بیان بخشی از اقدامات و دستاوردهای دولت در استان زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در استان زنجان صادرات غیرنفتی با تحقق 113 درصدی به 430 میلیارد تومان رسید و رشد چشمگیری داشت، درآمد گمرک استان از 117 به 180 میلیارد تومان رسید و 220 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان صورت گرفت.
استاندار زنجان همچنین از افتتاح دو واحد تولیدی جدید در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: نه تنها در سال گذشته هیچ واحد صنعتی تعطیل شده ای در استان اضافه نشد بلکه 29 واحد تعطیل شده هم به چرخه فعالیت بازگشتند که به اشتغال و اقتصاد استان کمک نمود.
درویش امیری با بیان اینکه سال گذشته 36 شرکت دانش بنیان با افتتاح پارک علم و فناوری در استان زنجان فعال شده و با این اقدامات نمی توان منکر ایجاد اشتغال در زنجان شد، ادامه داد: انعقاد 13 هزار قرارداد جدید تامین اجتماعی و کاهش 25 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز دلایل محکمی بر ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان است.
مقام عالی استان با بیان اینکه استان زنجان در سال گذشته با 21 درصد افزایش درآمد جزو سه استان اول کشور در کسب درآمد عمومی و چهارمین استان کشور در پرداخت تسهیلات طرح رونق اقتصادی بود، تاکید کرد: باید با رعایت انصاف بجای ایجاد تشویش در اذهان مردم به بیان آمار صحیح از سامانه های بهین یاب و سایت سازمان تامین اجتماعی پرداخت تا در دام این بی اخلاقی های زشت قرار نگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضائل و فلسفه اصلی ماه مبارک رمضان اشاره نمود و گفت: تنها تحمل تشنگی و گرسنگی، پیام رمضان نیست بلکه پیام اصلی ماه رمضان فراتر از این است و باید عبادت و روزه داری این ماه تمرینی باشد که در طول سال از تمامی بدی ها دوری کرده، درونمان را بسازیم و با جامعه صادقانه و مهربانانه رفتار کنیم چراکه انصاف، اخلاق و عدالت پیام ماه رمضان است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید چشم و زبان و دلهایمان را نیز از کینه و دشمنی پاک نگه داریم، گفت: اگر کینه و دشمنی در ماه رمضان در جامعه توحیدی کم نشود، فقط تحمل گرسنگی و تشنگی باقی می ماند و افراد از درک کمالات این ماه عظیم بی بهره خواهند بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1397، کدخبر: 716400 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
امیدواریم این نگاه های منفی به قانون اساسی کشور به زودی از میان برود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
این یک حقیقت قابل فهم برای مردم و اما غیر قابل فهم و درک و اجرا برای مسیولان اجراییه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین