پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۸۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با اشاره به مذاکره مسئولان وزارت نفت با توتال گفت: اگر توتال در مهلت مشخص برنگردد، عواید سرمایه‌گذاری‌هایش به نفع ایران ضبط می‌شود.

شعارسال: بهروز نعمتی عضو کمیسیون انرژی مجلس، در خصوص ابهامات پیش آمده در زمینه ادامه فعالیت شرکت توتال فرانسه در پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به بهانه تحریم‌های آمریکا، اظهارداشت: بر اساس اطلاعاتی که داریم ظاهرا هنوز توتال رسما ایران را ترک نکرده و مشغول مذاکره است.

وی افزود: بر اساس قرارداد، یک مهلت اجرایی در نظر گرفته شده است که در صورت ترک ایران، اگر تا آن مهلت مشخص برگردند کار از سر گرفته می‌شود، در غیر اینصورت باید خسارت پرداخت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس در صورتی که تا آن مهلت مشخص برنگردند، هر میزان سرمایه‌گذاری کرده باشند، طبق قرارداد به نفع ایران ضبط می‌شود.

نعمتی تصریح کرد: البته شرکت‌های چینی اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت ترک پروژه توسط توتال، با ایران قرارداد بسته و به صورت مشترک با شرکت‌های ایرانی کار را انجام دهند.

وی در خصوص نگرانی‌های برخی کارشناسان در رابطه با فروش اطلاعات میادین نفتی و گازی ایران توسط توتال پس از ترک قرارداد، تاکید کرد: عمده فعالیت توتال در میادین مشترک بوده و اطلاعات میادین مشترک با قطر را دارند و این اطلاعات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 21 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 4316262، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
تموم امید ما برای فواید برجام همین موضوعات نفتی بود که اونم بر باد رفت
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
ایران هیچ نیازی به حضور این شرکت های خارجی در کشور نداره
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
این همه خسارت و زمان از ما رفته.کدوم سرمایه گذاری اون رو جبران می کنه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
توتال باید خیلی حماقت کند که منافع خودش را در ایران از دست بدهد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین