پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
ایسنا نوشت: دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی باید از سیاسی‌کاری در حوزه زنان اجتناب کنند، چرا که یکی از آسیب‌های مهم در حوزه زنان و خانواده‌ برخورد سیاسی با امور زنان است.

شعار سال:   توران ولی‌مراد افزود: نقطه مطلوب در حوزه زنان هنوز به صورت شفاف مشخص نشده است و هر کدام از جریان‌ها در این زمینه دیدگاه‌های متفاوتی دارند و به جای توان‌افزایی به منظور دستیابی به نقطه مطلوب جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر به تقابل می پردازند.

وی گفت: در صورت مشخص شدن نقطه مطلوب و بر‌نامه‌ریزی بر اساس آن، وظیفه دستگاه‌ها دراین زمینه نیز مشخص می‌شود. به ‌این‌ ترتیب مجلس شورای اسلامی و دولت و سایر دستگاه‌ها در جهت دستیابی به این نقطه عمل خواهند کرد.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان تاکید کرد: تمام مراکز و نهادهایی که به اسم امور زنان امکانات ملی را در اختیار دارند، ضرورت دارد با همدیگر هماهنگی داشته باشند که از جمله این مراکز می توان به کمیته‌ زنان مجمع تشخیص مصلح نظام، شورای فرهنگی - اجتماعی، فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و دولت و نهادها و دستگاه‌های مختلف می‌توان اشاره کرد. در صورتی که این نهادها بتوانند در جهت دستیابی به مطالبات زنان هم‌افزایی کنند می‌توانند نسبت به رفع مشکلات زنان گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در حوزه زنان خاطر‌نشان کرد: وظیفه این نهاد اصلاح قوانین و رفع خلاهای قانونی ، نظارت بر عملکرد دولت و نحوه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله زنان است اما متاسفانه گاهی اوقات قوانین تک بعدی و تک محوری و با نگرش‌های سیاسی در مجلس تصویب شده که موجب رفع مشکلات جامعه نشده است.

ولی‌مراد در ادامه گفت: مطالبات و مسائل زنان در دهه‌های اخیر مطرح شده است ولی برخی جریان‌های قدرت از آن بهره‌برداری سیاسی کرده‌اند. به همین علت مشکلات زنان نه تنها رفع نشده بلکه تکثیر شده است.

وی تاکید کرد: مهم‌تر‌ین مساله در حوزه زنان، تشخیص موضوعات و نحوه مطرح کردن آن است. مسائل زنان این قابلیت را دارند که به سرعت مورد بهره‌برداری سیاسی قرار بگیرند. در مجلس دهم کار پروانه مافی و سهیلا جلودارزاده دشوار است چراکه آنان باید تلاش کنند تا حوزه زنان در دام جریان‌های سیاسی نیفتد.

ولی‌مراد  اظها‌رکرد: ما در کشور شکل حزبی نداریم. احزاب، محلی برای کادرسازی‌های و تمرین مشارکت سیاسی هستند. اگر افراد از این مسیر وارد مجلس نشده باشند، به علت فقدان مطالعه و شناخت کافی همان حرفهای مردم کوچه و بازار را البته با لحن سیاسی می‌زنند اما نمی‌توانند گام‌های مهمی در جهت کاهش مسایل زنان بردارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار جمعه 13 فروردین 1395، کد مطلب: 522941: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین