پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از نمایندگان مجلس دهم خواست تا اصلاح قوانین کار و تامین اجتماعی را در اولویت قرار داده و قوانین ضد کارگری و مغایر با مقاوله نامه‌های جهانی را حذف کنند.

شعار سال: ابوالفضل فتح اللهی اظهار کرد: از نمایندگان مجلس دهم انتظار داریم که به وظایف خود برای نظارت بر برنامه پنجم توسعه که یکسال دیگر تمدید شده و اجرای مفاد برنامه به ویژه در حوزه بازار کار اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حوزه روابط کار و تعاون آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت که امسال باید رویکرد وزارت کار به سمت تقویت این دو بخش باشد و به همه حوزه های زیر مجموعه خود یکسان رسیدگی کند.

فتح اللهی با اشاره به تاکید برنامه های چهارم و پنجم توسعه مبنی بر اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: قانون کار و تامین اجتماعی ابتدا باید به شکل سه جانبه بررسی شود و سپس از سوی نمایندگان منتخب کارگران در مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: قوانین مرتبط با کارگران و جامعه کارگری تنها منحصر به قانون کار و تامین اجتماعی نمی شود و کارگران در بسیاری از قوانینی که از تصویب مجلس می گذرد ذینفع هستند بنابر این باید فراکسیون کارگری مجلس با تلاش و جدیت تمام در جهت حفظ منافع و مطالبات کارگران در زمان تصویب این قوانین اقدام کند.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در پایان تاکید کرد: آن دسته قوانینی که با حقوق کار و قوانین بین المللی و مقاوله نامه های جهانی مغایرت دارد باید شناسایی شود و در مقابل قوانینی که از استانداردها و مقاوله نامه های جهانی تبعیت می کند را در مراکز تصمیم گیری خود نهادینه کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 15 فروردین 1395، کد مطلب: 95011503483: آدرس سایت: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین