پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۲۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۹
اگرچه سران آمریکا و کره شمالی نهایت سعی خود را برای تسلط بر اوضاع به خرج دادند؛ اما اضطراب آنها در نخستین دیدار از چشم رسانه‎ها پنهان نماند.

شعارسال: نخستین دیدار سران آمریکا و کره شمالی در حالی پایان یافت که از هم‌اکنون رسانه‌ها گمانه‌زنی درباره زبان رفتار و نحوه برخورد طرفین در جریان این نشست تاریخی را آغاز کرده‌اند.

ظاهرا هیات کره شمالی بسیار مراقب بوده تا از بابت رعایت مساوات اطمینان حاصل کند تا مبادا کیم جونگ اون رهبر این کشور در جایگاه پایین‌تری نسبت به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار بگیرد.

رعایت توازن در همه موارد از مراسم گرفته تا مسائل امنیتی به‌دقت رعایت شده و حتی شمار مقامات مذاکره کننده و تعداد پرچم‌های دو کشور در آغاز مراسم، به یک تعداد بود.

در ‌این‌ میان، «رویترز» هم به تحلیل زبان رفتار طرفین پرداخته و می‌گوید اگرچه در آغاز هر دوی آنها ژستی مطمئن به خود گرفتند، اما عصبی بودند و موفق به پنهان کردن این حالت نیز نشدند.

در ۶۰ ثانیه نخست، ترامپ و کیم تلاش کردند تا کنترل دیدار را به‌دست بگیرند.

ظاهرا اگرچه هر دو به گونه‌ای رفاقت‌آمیز دست دادند، اما تمایل ترامپ برای اینکه نشان دهد او دست‌بالاتر را دارد، تاحدی قابل رویت بود.

صحبت ترامپ هم بیش از کیم به درازا کشید. این درحالی است که رهبر کره شمالی هم دستی به بازوی ترامپ زد تا نشان دهد کنترل اوضاع را در اختیار دارد.

اما اوج اضطراب طرفین وقتی بود که در جایگاه مذاکره نشستند، هنگامی که ترامپ با لبخندی زورکی مشغول بازی با انگشتانش شد کیم هم به زمین خیره ماند.

از گمانه‌زنی‌ها که بگذریم، شاید این اظهار نظر رهبر کره شمالی که گفت: «بسیاری از مردم جهان به این موضوع به چشم صحنه‌ای از یک فیلم تخیلی نگاه می‌کنند» بیش از هر چیز دیگر شرایط دور از ذهنی را که طرفین در اولین دیدار تجربه کردند؛ به نمایش می گذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری جماران ، تاریخ انتشار: 22 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 940540، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
کره شمالی در صورتی میستواند بشود مثلکره جنوبی یا ژاپن که ه تنها هسته و ای و موشکی اش را کنار بگذارد بلکه حتی فرهنگش و همه چیزش بشود امریکایی
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
ترامپ به نظز من بیشتر یک ساختمون ساز است تا رئیس جمهور آمریکا
ا.ح75
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
باید منتظر موند و دید که چه اتفاقی واسه این دو کشور میوفته ن۰ف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ترامپ در این زبا نبا چشم تحقیر به رهبر کره شمالی نگاه می کرد اما ترسی نیز در او غلبه می کرد
که نشان میداد این تحقیر ساختگیه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین